Gå til innhold
Arkivverket

[#77531] Hjelp til tyding av kirkebok


Gjest Thomas Hilt
 Del

Recommended Posts

Gjest Thomas Hilt

Kan noen hjelpe meg med å tyde hva som er skrevet i tre siste kolonnene helt til høyre i kirkeboken. Ser han er Enkemand, muligens noe med dette å gjøre og mer. I tillegg ser jeg ikke helt arbeids tittel til bruden og brudgommens far, Peter Mathiasen og Helge Andersen, er det Tjenestekarl og Bødtkerarbeidsmand? Vedlegger Ministerialboken og Klokkerboken. Marthias og Danelle står som nr 75 i begge bøker. Takk på forhånd! Aldri postet linker før her inne, så håper de virker!! Bergen fylke, Korskirken, Ministerialbok nr. D 1 (1832-1852), Ekteviede 1850, side 163 nr 75 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8344&idx_id=8344&uid=ny&idx_side=-168>LenkeBergen fylke, Korskirken, Klokkerbok nr. D 1 (1840-1867), Ekteviede 1850, side 100 nr 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For meg ser det ut som det står at boet etter enkemannens kone er sluttet som fattigt ifølge sorenskriver Falsens attest av 23. Oktbr 1850.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Hilt

Du ser ikke hva som står i kolonnene ved siden av, under 'koppervaksine' og om 'om brudgommen er embedsmand...', hvor det nevnes årstall 1827 og 1839 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Tror det står noe sånt:Han vacs.19. Aug. 1827 af A. M. G??? Attest af 17. Decbr s(amme) A(ar). Hun af Wisbech ifølge Attest af 16. Octbr 1832.Klarer ikke helt å lese navnet på ham som vaksinerte brudgommen. Navnet Wisbech går imidlertid igjen i listene over vaksinerte i Korskirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.