Gå til innhold
Arkivverket

[#77534] Hjelp til å tyde kirkebok - vedlagt bildefil


Gjest Runar Juvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Runar Juvang

Dersom teknikken står meg bi skal det følge en bildefil med innlegget. Kan noen være behjelpelig med å forsøke å tyde skriften der. Det skal være en vielse til Johan Bøckman i 1615, men hvem er kona?

bilete9132.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg synes det ser ut som vielsen til Markus Clemetson og Walborg Gudmundzdotter, og at brudgommen er nevnt som Michel Johan Bøckmans Dreng...Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar Juvang

Takk for innspill Else. Når du sier det så kan det se slik ut. Og det var veldig leit.. trodde vi var et stykke på vei til å løse en vanskelig en nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivert Perry Nerland

Sama dagh wigdes Michil Johan Bøvkmans dreng Markus Clemetson med walborg hindrichz dotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar Juvang

Tusen takk begge to. Jeg har to til fra samme periode - også fra Stockholm. For et utrent øye kan det være detaljer man gåt glipp av, så om noen kan hjelpe med disse også hadde det vært flott.nr 1

bilete9133.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Runar!Lenka i (7):Thin fimte Nouimbris vidi D. Jahn Rinhult Böchman och Agnita Andirss dåthir.Lenka i (8):Sama dag wigde m. oluf Peder Vlson ifrå wästerås tilhopa m[ed] Jungf. Judita Johan Böökmansdott[er]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.