Gå til innhold
Arkivverket

[#77560] Bergen - Andreas Olson Throndstad og Lovise Marie Johansdtr. Winje.


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roald Sjursen

HalloJeg sliter litt med å finne ut hvor bildelenkene dine er hentet fra.Kan dette være Ole Pederson ved Ft 1801? LenkeDet er den eneste som bor på gård som ligner i gardsnavnet.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Lovise Maria er fra Nykirken og Andreas fra Domkirken. Winje kan jo være Voss, men jeg finner ingen referanser i Vossetrandboka. Trondstad kan vel også være Sunnylven, men dette er usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Tromstad var visst endå meir sjeldent. Ser ved dåpen til ho som var fødd i 1815 at der blir han kalla Tronstad, så då er det nok Trond... Lenkemvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Eg er for så vidt einig med deg Grethe, men her er giftemålet mellom Andreas og Lovise, og her ser det ut som Winje igjen. (nr. 12) Kildeinformasjon: Bergen fylke, Nykirken, Klokkerbok nr. D 1 (1832-1867), Ekteviede 1846, side 54. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8737&idx_id=8737&uid=ny&idx_side=-56>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Det er nok Trondstad, Egil. Det er dette navnet som brukes videre i kirkebøkene. Det samme med Winje, Grethe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Då var kanskje ikkje forslaget i innlegg 3 om Sunnylven så domt, men det ser ut som om det manglar folketelling i 1801 for Sunnulven.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Beklager at jeg er litt slumsete med kildene her, men jeg tror du har løst gåten Egil. Vi skal nok til Sunnylven/Norddal prestegjeld der på Trondstad og Winjenavnet finnes.Takk, takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.