Gå til innhold
Arkivverket

[#77580] Erik Jensen - hvor var han fra og hvor forsvant han?


Gjest Stein Ole Kjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Ole Kjær

Erik Jensen står oppført som barnefar da Pernille Eriksdatter f. 1815 døper sin sønn Ingvald Eriksen i Vang kirke 22. okt. 1852. Denne Erik Jensen har jeg ikke sett mer til. Er det noen som har støtt på han noe sted?Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Dåpen forteller jo at Pernille og Erik var gift Lenke så her gjelder det bare å finne vielsen så får du mer info tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Beklager - jeg hadde disse informasjonene på mobilen. Jeg har giftemålet 10. sept. 1848. Men har ingen opplysninger om Erik ut over dette. Skal se litt nærmere på dette i kveld.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Erik Jensen f. uekte 4/4-1829 Aggereie. Foreldre: Jens Jensen og Ane Erichsdatter. Jens Jensen flyttet til Christiania. Pernille Erichsdatter f. 19/11-1815 Voldseie. Foreldre Erich Pedersen og Inge Pedersdatter. Erik og Pernille gift 10/9-1848. Barn: Agnethe 1/2-1848 Dammen Mathias f. 28/4-1851 død før kirkedåp Ingvald f. 22/10-1852 Oo Mathea f. 20/12-1855 Hanumseie Even f. 17/11-1858 Hanum Erik Jensen, snedker, død 4/7 bgr. 12/7-1897, Stensbak (Sælideie) Hjertefeil efter influensa. Pernile Eriksdatter lever av sin formue på Lunde i 1900 med en pleiesønn Elias Paulsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Jøss - takk. Jeg har ikke engang kommet meg hjem fra jobb :-) Da får jeg se om jeg klarer å finne noe på foreldrene til Erik jeg da. Selv om han som stakk til Christiania kanskje blir et problem.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Du har rett Else, mitt tastatur er var uenig med mine fingre... Denne Ane(Anne) Eriksdatter som kom uten attest fra Romedal var visst født i Stange..problemet er når. Hun skulle vel hatt sitt. 1. leiermal i Vang/Furnes også kanskje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Iflg. konfirmasjonen til Erik så står faren oppført som Jens Pedersen Lenke Ser ikke ut til at jeg får opp KB som visewr dåpen til Erik som jeg har funnet i Klokk. Vang 6 folio 126 felt 36.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Er jeg helt på jordet eller står det at faren er oppgitt til Jens Pedersen også i forb. med dåpen? Greit å vite hvem man skal lete etter i Christiania :-)Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Jeg mener det står Jens Jensen legger inn lenke til klokkerboka Lenke Noen tanker rundt fadderne, vi vet at Ane Eriksdtr da er født i Stange og bodde deretter i Romedal før hun kom til Vang, hun hadde kanskje ikke noe slekt her. Men Jens Amundsen Agger eie og Nils Jensen Agger eie kan jo være slektninger av faren ? Verdt å sjekke iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Nå ser det ut som om lenkeen til dåpen som jeg fikk fra Ann-Mary ikke virker lenger. Men i forb. med konfirmasjonen står faren oppgitt til Jens Pedersen og jeg mente det så slik ut også på dåpen. Da er spørsmålet hva som egentlig er rett.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Lenken til Ann-Mary virker den, hvis du ser nøye på første bokstav i etternavnet ser du at det er en litt slurvete J det er ikke en P,dessuten blir det for lite bokstaven til å danne Pedersen,ingen d og ingen r, kun e og n foran sen. Dette ble veldig klønete sagt :-) Men legg merke til hvordan han skriver P blant fadderne bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Gå nedover på siden i lenka til Ann-Mary ned til 3. siste Agnete , der vil du se hvordan presten skrev Jens Pedersen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

OK - så da kan jeg stole på at Jensen er det korrekte og ikke Pedersen som det står i forb. med konf.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.