Gå til innhold
Arkivverket

[#77606] Wulfsberg.


Gjest Fredrik Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Fredrik Andersen

Hei.Lurer på forfedre til Ole Knudsen Wulfsberg? Han ble født 23 Sep 1693 i Bragernes. Gift med Kirsten Wright i 1723.Hans foreldre står som en Knud Olufsen Wulfsberg og Anne Josephsdatter Bourne. Hvem var foreldre til Knud Wulfsberg?PS: er det noe forbindelse mellom Ole K. Wulfsberg og Wulfsberg-brødrene fra Eidsvoll i 1814??Kan noen hjelpe.Mvh Fredrik Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Hei,Jeg regner med (men jeg kan ta feil) at denne Ole Knudsen Wulfsberg er i slekt med Anders Pedersen Wulfsberg (f. før 1635, d. 1676). Jeg har endel Wulfsberg på min PC som jeg kan sende deg dersom du er interessert. soestuen@gmail.comJeg har ikke Ole Knudsen her, heller ikke en Knud, som vi i så fall kunne skjekke om var faren.Mvh, Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, for noen år siden jobbet jeg endel med Wulfsberg-familien, og den godeste Ole Knudsen Wulfsberg medførte 'problemer'. Her er utdrag av det jeg kom fram til: han er trolig etterkommer av en ukjent sønn av Thue Ovesen (Lund) og Margrethe Christophersdatter Glad. De fikk flere barn og vi kjenner navnene på fire: Aaste, Johannes, Magdalene og Niels.Ole var kjøpmann (trelast og krambod bl.a.) på Bragernes (Drammen, og der bodde det mange Wulfsbergere...) og døde i 1726. Ifølge manntallet drev enken, Kirsten Realfsdatter Wrigth, 'kjøbmannskab i et og andet' i 1727. Jeg har også notert at et av enkens barnebarn fra hennes andre ekteskap med Berthel Jobsen Arweschoug (hun døde i 1763) het Ole Thue.Jeg er altså ikke helt sikker på opphavet hans, og tar med stor glede imot opplysninger fra andre, men HVIS Ole er etterkommer av Thue og Margrethe, er det slektskap med brødrene Niels og Gregers Wulfsberg.mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Takk!! Kirkebøkene var ikke på nett da jeg i sin tid puslet en smule med familien, så dette er gøy. Vielsen deres var 18. oktober 1692, og her er etternavnet WOLF. Kanskje Maren er er viktig spor? Ole skal visstnok ha hatt en søster, Wilhelmine, født i 1700. Vielsen: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8448&idx_id=8448&uid=ny&idx_side=-122>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Jeg kom over noe interessant på denne lenken; Lenke Men desverre ingen henvisning til kilder.Nederst på siden så står det noe om at foreldrene til Kirsten Realfsdatter Wrigth var Realf Wright og Hanna Magdalene Morgensdatter Lund. Kona til Anders Petersen Wulfsberg var Magdalene Thuesdatter Lund. Det er vel noe slektsskap her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Realph Christen Wright var gift to ganger, sist med Hanna Mogensdatter Lund - første kone Kiersten Lauridtsdatter Schierven. Jeg har noe om disse, skal se om jeg får tid til å finne fram imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.