Gå til innhold
Arkivverket

[#77607] Tyding dødsfallprotokoll Bergen, Johanne Bertine Ellefsen


Gjest Bjarte Hesjevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Hesjevoll

Død 22 Juli 1902:Matros hustru Johanne Bertine Simonsen Ellefsen, 32 år,....Hva er adressen?Gjenlevende mann Karl Ellefsen 2 barn......Kan noen hjelpe meg med resten?Det er mulig at det som står på linjen under som også hører med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Hehe.....ja Aud...det gikk nok litt fort i svingene her ja....det er nok en fordel å legge ved permanent sidelenke......Men Solveig har jo vært 'flink' å finne den....heheBeklager tabben!Dette er den riktige lenken: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27889/166Forslag til adresse er Steinkjellegt 17?Hva står etter dette:Gjenlevende mann Karl Ellefsen 2 barn............. MvhBjarte med permanent sidelenke....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Her er det noe rart med adressen. I kirkeboken for Mariakirken er adressen Stølen 17. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=316&idx_id=316&uid=ny&idx_side=-152>Lenke Permanent bildelenke: LenkeStølen 17 kan kanskje være Stølegaten 17, men vanskelig å si. Stølegaten begynner i allefall der Steinkjellergaten slutter og går videre nordover.Det er vel også familien en finner i FT1900, men da i Odd Gjellesgate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Jeg fikk ikke med meg alt; Er enig med det Bjarte skriver. Men det står kanskje min (mindreårige?) 2 børn. Etter det tror jeg det står v/Fredrik Olsen cfr. S.y No 2/04. mvh Arnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Fredrik Olsen ser jeg var en av fadderne til Ingrid, så det er vel rett at det står Fredrik Olsen i dødsfallprotokollen og han da vel kanskje er verge for de 2 umyndige barnene.mvh Arnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Fredrik Olsen er den dødes bror, så det stemmer nok også ja...har tendens til å glemme ting i dag....Enkemannen Karl Ellefsen levde og giftet seg igjen, så ungene ble nok med ham, men Fredrik kan jo ha vært en midlertidig verge. Karl Ellefsen var sjømann, og kanskje var han bortreist når dette skjedde.På et senere stadium vet jeg at Ingrid vokste opp hos avdødes søster!Disse tingene siden jeg nå nevner det er gjort rede for i tema 63774: Lenke Mvh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.