Gå til innhold
Arkivverket

[#77619] Kan noen tyde hva som står her under dødsårsak?


Gjest Anita Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Werner Vesterås

Hei!Den lenka er ikke gyldig. Du må oppgi en såkalt permanent sidelenke, og ikke kopiere den som står i adresselinja, når du er inne på kirkebøkene.Werner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Anders sin farbror var Peder Danielsen Oppedal, har du noen oversikt på hvor det vart av Peder og hans familie?Her er familien i 1900-tellinga i Bergen LenkeDe budde på garden Dommedal i Sund i 1906, men har flytta derifra før 1911. Da forsvinner alle mine spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Jensen

Heisann Oddvar:)Husker deg fra noen år siden, når jeg la ut denne (30682) Hvor Peder ble av hvet jeg ikke, men jeg har nettopp vært så heldig å få kontakt med en som har forsket litt på broren til Anders, og dermed også faren (bror til Peder)! Jeg skal sende han en mail, kansje han har noen opplysninger :)Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Jensen

Hei Igjen Oddvar!Ut i fra bygdebokken for Brekke/oppedal, så er Peder født 09.07.1867. Under Dis Norge Gravminner, finner jeg en Peder Oppedal f.09.07.1867 som døde i odda ! Hvet ikke om dette hjelper, men jeg har ikke mye info ellers :)Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Takk for svaret Anita.Husket jo det andre innlegget når du nevner det no, men eg hadde nok glemt dette.Uansett, den Peder du viser til under Dis Norge Gravminner er riktig mann, dette fordi vi i tillegg finner sønnene Daniel, Trygve og Birger. I tillegg så er trulig Herborg Veisene også Peder si datter, ho har ihvertfall samme fødselsdato og år.Den eneste som mangler er faktisk kun Peder sin kone Johanne Tollefsdatter f. 1867.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Jensen

Var godt du fant ut at det var samme person,Da vet vi iallefall at de var i odda, så da kan man leite litt rundt der. Jeg skal fortsette å lete etter Johanne :)Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei igjen, Anita. Siden du spør hvordan permanent sidelenke skal lages, viser jeg det her. Stå på en skannet kirkebokside og se ved siden av linjen BILDEINFORMASJON. Der står det: INGEN. Klikk pilen og du får opp ØVERST og NEDERST i tillegg til INGEN. Velg ØVERST og da kommer det opp noen linker på toppen av siden. Velg f. eks. å markere og kopiere den midtre linjen. Lim inn dne kopierte linjen i innlegget du skriver og du har laget en lenke til kirkeboksiden som IKKE forsvinner etter kort tid, men blir der permanent. Lykke til. (Her er bilde av det jeg beskrev). Vennlig hilsen ilsen Anne-Lise

bilete9166.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

(Her har jeg kopiert den midtre linjen og limer den inn her med Ctrl v) LenkeDette er forøvrig kikeboksiden Johanne Opedals død er registrert, se nr. 16 under linjen.Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Jensen

Flott at du fant henne Oddvar!Anne-Lise: Tusentakk for hjelpen og god forklaring:) Er stadig noe nytt og lære :)Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.