Gå til innhold
Arkivverket

[#77636] Johannes Christiansen, f. 1860, Ringsaker - Hvor har han gjort av seg?


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Johannes Christiansen, f. 10.3. 1860, Brobakken, Ringsaker av foreldrene Christian Fredriksen og Marthe Fredriksdatter er sporløst borte. Han skal etter sigende ha emigrert til Amerika. Jeg er ikke i stand til å finne ham hverken som utflyttet fra Ringsaker eller i emigrasjonsprotokollene. Alle kandidater i FT 1900 er sjekket ut. Han hadde bl.a. to brødre som også emigrerte. Ferdinandt som slo seg ned i Chicago, Illinois og Syver Arnt, men han kom tilbake etter noen år. Noen som kan hjelpe meg med denne nøtten?Familien i 1865: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Har du funnet dødsfallsmeldingene ved foreldrenes død eller skifter etter foreldrene (eller etter eventuelle ugifte søsken)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Nei det har jeg ikke. Jeg har ikke engang funnet ut når foeldrene døde. De var bosatt i Kristiania i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Johannes Christiansen (Kristiansen) 25 reiste fra Ringsaker til Galesville WI med Rollo 15/4-1887. Oppgitt alder stemmer ikke alltid. Vet ikke om det er rett person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Virker som denne familien flyttet til Oslo tidlig ? Finner ikke mange av dem konfirmert i Ringsaker. Kun Ferdinand i 1864 og Syver Arnt i 1867. Var forøvrig Ferdinand den Ferdinand Kristiansen skrædder 35 år som utvandret i 1885 Bosted Kr.(Ikke St)? Har du funnet dem i noen folketelling for 1875 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Du har nok rett i at familien flyttet tidlig fra Ringsaker, men hvor? De er ikke registrert i FT 1875, hverken i Ringsaker eller Kristiania. Christian og Marthe hadde ni barn og dette er hva jeg vet om barna:1. Frederich, f. 1846. Død samme år.2. Frederica, f. 1847. Det er trolig hun som er tjenestepike på Haug i Ringsaker i 1865. Hvor hun ble av vet jeg ikke.3. Ferdinandt, f. 1850. Emigrerte i 1885 og slo seg ned i Cook, Illinois. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=69&filnamn=EMIOSLO&gardpostnr=63630&merk=63630#ovre>Lenke4. Syver Arnt, f. 1853. Emigrerte i 1888, men kom tilbake før 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Må rette opp barna: Frederik 1846 død 1846 Frederika 1847 konf. 1861 Ferdinand 1850 konf. 1864 Syver Arnt konf. 1867 Johannes 1856 død 1856 Johannes 1860 Johane 1858 Lina 1862/63 Julie 1865Juliane Maria er ikke deres barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Hei Hans! Du har rett i at Juliane Maria ikke er deres barn, men Juliane er det: LenkeHvor jeg har fått Maria fra aner jeg ikke. Takk for rettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.