Gå til innhold
Arkivverket

[#77643] Ekteparet Erik Olsen Lohnsveen og Gunhild Håkensdtr. Slottet, Brøttum, Ringsaker


Gjest Kåre Bjørnestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Erik Olsen f. ca. 1789 på Lohnsveen gift m/Gunhild Håkensdtr. f. ca.1793 på Slottet i Ring. De ble gift 01.05.1816.Jeg håper at noen kan hjelpe meg med deres fødsels-,dåp-og konfirmasjons-datoer? Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Her er vielsen til Haagen Haagensen Slottet og Matrhe Torgiersd Baarseth, 4.par h.s.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9066&idx_id=9066&uid=ny&idx_side=-171>LenkeMulig dette er Marthes dåp litt ned h. side Foreldre Torgier Nielsen Øvre Baarseth og Marthe ( er det Bottolvsd det står på moren?) Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Torgier Nielsen, Øvre Baarseth gift 1) 1749 med Berthe Olsdatter, boende på Amlie. Torgier g. 2) 1760 med Marthe Bottoplhsdatter, boende på Wea. Vær obs på at det ikke altid er fødested som er oppgitt som bosted når folk gifter seg såpass tidlig. Det er ofte bare det stedt de bor på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Takk alle. Dette er svært verdifulle INFO for meg, da dette er en del av min hustru sine aner.Dette hadde jeg ikke klart med egen maskin. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Marthe Bottolfsdatter, boende på Wea er datter av Bottolf Paulsen Vea og Berte Olsdatter. Bottolf er ikke så vanlig navn, men det finnes på flere garder på Ring og i Ringsaker på den tiden. Bestefaren Paul Bottolfsen var vel også på nordre Vea vil jeg tro. En Ole Bottolfsen By ble gravlagt i 1737. Dette kunne være en slektning. Antar også at det er en slektsforbindelse mellom Vea og Smestad.Det er mulig at Else Kari Ulven Vilhelmsen har noe mere her. Det er vel hun som er spesialisten på denne grenda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.