Gå til innhold
Arkivverket

[#77660] Trine Lise Johansen


Gjest Roland Lind
 Del

Recommended Posts

Gjest Roland Lind

Jag behöver hjälp med att hitta: Trine Lise Johansen, född i Drammen/Norge 1875-08-05, död 1932-08-27 i Malmö/Sverige. Gift med Lorens Peter Olsson född 1869-06-02 i Malmö/Sverige. De har 4 barn födda i Norge, 1898 Lorens 1899 Hjalmar 1900 Albert och 1903 Olaf. Flyttade från Oslo/Norge till Malmö/Sverige 1903-10-06. Tacksam för all hjälp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg omsider familien i 1900-tellingen. Navn på ektefeller er blitt litt omskrevet og alder litt unøyaktig, slik det ofte er i folketellinger :-) LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, her svarte vi samtidig, og jeg også stusset på at hustru er oppgitt f. Fredrikshald og ikke Drammen som oppgitt. Kan lete i kirkebøker der for å se om det stemmer.Har ikke funnet noe vielse som passet i Drammen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roland Lind

Tack för all hjälp, det var en del nya uppgifter. Nu får jag fortsätta med att söka min farmormors Trine Elises övriga släkt i Norge. Börjar med hennes föräldrar (Anders och Helené?), finns det något för mig i arkiven i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Roland. Jeg synes det ser ut som Trines mor heter Martine? Ved søk i folketellingene i Østfold, 1885-tellingen for Fredrikshald (nå: Halden), finner jeg en Anders Johannesen og hustru Martina, som blant flere barn har en Trine f. 1875. Lenke Her står det riktignok at de fleste barna er født i Berg, men Bjørg (5) fant vel Trine døpt i Halden. Det er ikke alltid aldersangivelse og fødested er helt riktig i folketellingene. En mulig riktig familie? Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.