Gå til innhold
Arkivverket

[#77672] Hvordan unngå å få minimerte vinduer når en åpner en nettside i Windows 7?


Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Etter å ha tatt i bruk Windows 7 så får jeg alltid opp minimerte vinduer når jeg åpner en nettside. I andre versjoner var det bare å dra vinduet opp til full størrelse og så var det i orden. Nå har jeg prøvd det meste for å få til en løsning på dette, men finner ikke ut av det. Er det noen som har et godt tips å komme med? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg har ikke hatt problemer. I hjelpemenyen står det jo at en skal endre på størrelsen i kantene, slik vi er vandt til og det har jeg gjort så sent som for 5 sekunder siden. Til slutt forstår jeg det slik at sider som ER presentert (sendt) som enten maks. eller min. ikke kan endres, men det kan hende jeg tolker feil. Det er forøvrig mye å lære der i hjelpemenyen.God helg, Johan Arthur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Takk for tipset. Jeg har dratt i alle hjørnene og når jeg åpner på nytt er vinduene minimert igjen. Slik var det ikke på Vista, men jeg får lese videre i hjelpemenyen. Ei fine helg til deg også! Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Takk for at du prøver, men dette virket heller ikke. Dette var ikke noe problem på Vista eller XP. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Hvis du starter nettleseren fra en snarvei på skrivebordet (eller fra hurtigstartlinja) så bør du høyreklikke snarveien og sjekke 'Egenskaper'. Her finnes egenskapen 'Run' (Kjør) med valgene 'Normal', 'Minimized' eller 'Maximized'. Sjekk at denne ikke er satt til 'Minimized'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Takk skal du ha! Dette fungerer på programmene, men ikke på websider. Der finner jeg ingen slike muligheter under egenskaper på de snarveisikonene jeg har og dem er det en del av. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg har også Windows 7, men har ikke hatt dette problemet. Jeg bruker ikke IE men Firefox som nettleser, så det er kanskje derfor alt fungerer perfekt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ja det synes jeg du skulle prøve. Selv har jeg brukt Firefox i mange år nå og går overhode ikke tilbake til IE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Alt har gått bra i 4 måneder med Windows7 og Explorer. Det hadde vært et ramaskrik hvis det bare skulle ha vært det, som et utbredt fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Helge - får du opp vanlige nettsider som maksimerte sider? Dette er jo ikke et kjempeproblem, men når du ofte skal inn på diverse nettsider og hele tiden må maksimere disse, så hadde det vært greit å få ordnet dette. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Alle vinduer som er sendt, kommer stort sett i tilnærmet full størrelse. Poenget mitt i forrige, var at det daglig kjøpes hundrevis PC'er med kombinasjonen Word7 og Explorer og jeg har ikke hørt om noen spesielle problemer. Jeg la inn fra nytt - CD. Har du konvertert fra Vista ? Leste litt på Google om minimerte sider, men forstod ikke helt det som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg har ikke konvertert fra Vista. Kjøpte ny pc med Windows 7. Åpnet den gamle pc'en med Vista og der åpnet alle vinduene seg i maksimert størrelse. Merkelige greier. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg også kjøpte ny. Har du noen formening om i hvilken situasjon problemet kom ? Noe spesielt som du gjorde ? (Slikt skjer ikke av seg selv). Kona har en laptop med Vista, som har hatt en del problemer hele tiden. Jeg henvendte meg til MIcrosoft Kundeservice, men de spilte ballen over til Siemens Fujitsu, som var såkalt systembygger, men der har det naturligvis ikke kommet svar fra. Men de feilene er naturligvis hos MS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Jeg har samme vanskelighet, men tror ikke at det har noe med min nye computer aa gjoere, heller min dumhet. Det er det samme med alt det vidunderlige materialet som Thingvold og Wangensteen samler for oss:Foerst ser jeg bare mange bitte-smaa 'vinduer' med helt uleselig tekst. Jeg bruker da baade 'page' og 'zoom', men ser ingen forandring. Kanskje er det fordi dette er fotografisk (scannet) tekst ?Brukte ogsaa (som anbefalt) 'forstoerrelses-glasset'oppe til hoeyre. Ingenting skjer.Det har vaert foreslaatt aa ta printout av hvert 'vindu' og deretter tekstbehandle dette. Men dette maa da bli temmelig upraktisk hvis man skal lete seg gjennom en mengde materiale?Hvordan i all verden faar dere det til ? Har det noe med Adobe Reader eller Adobe Activex(?) aa gjoere ?Jeg vil vaere takknemlig for vennlig hjelp. Hilsen Helge N.(London, i sommersol). PS: idag ville maskinen min heller ikke skrive norske ae, oe, aa, men det kan jeg naa klare - hvis jeg vil. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Er det noen som kan forklare dette for meg:Hvad i all verden betyr det 'aa starte nettleseren fra skrivevbordet' ? (eller 'fra hurtigstartelinja' ??'Ref.: Odd Villy Ovesen, Kirkenes, 17.4.2010 18:23 (9) Hvis du starter nettleseren fra en snarvei på skrivebordet (eller fra hurtigstartlinja) så bør du høyreklikke snarveien og sjekke 'Egenskaper'. Her finnes egenskapen 'Run' (Kjør) med valgene 'Normal', 'Minimized' eller 'Maximized'. Sjekk at denne ikke er satt til 'Minimized'.'Jeg tviler ikke paa at dette er riktig, og klokt og forstaaelig for de innvidde. Men ikke for slike som oss ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Det er et forstørrelsesglass nede til høyre også og det er der en kan forstørre teksten. Jeg går ut fra at du kjenner til det lille vinduet ved siden av krysset oppe til høyre hvor du lukker vinduet. Det skal jo normalt virke slik at vinduet blir større/mindre også i IE. Ellers er jo en stor skjerm til god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Skråstreken betyr vel at vi skal holde Alt nede mens vi trykker på ordskilleren og deretter X eller R ? Jeg har ikke problemet, så jeg får ikke prøvt det. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.