Gå til innhold
Arkivverket

[#77674] Oluf Andreas Sørensen, død 20.06.1921


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Vedr. skifte etter Oluf Andreas Sørensen, f.8.07.1893, død 20.06.1921. Han står oppført i skifter for tidsrommet 1912-72, men jeg har lett og ikke funnet han. Har også sett i de forsj. kirkeb. som har dødslister på de scannede bøkene. Hans mor Inga Agathe Sørensen døde 27.02.1920, og der nevnes han, var bosatt på samme adr. som moren i Skutevigsvei 38. Her fremkommer det at Ingas mann, blikkenslager Lauritz Kristian Sørensen hadde vært forsvunnet siden 1912. Skulle gjerne ha funnet ut hva som event. sto i Olufs skifte, og om det fremkommer mer om hans far. Gullbjørg Storvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Han er ført inn i registeret fra Bergen skifterett under 20. juni 1921, men det framgår at dette er ført inn en god stund etter. Det er ikke noe registerkort på ham i arkivet fra Folkeregisteret i Bergen. Dermed kan det tyde på at han har vært fraværende fra Bergen i 1921, kanskje som sjømann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Synd det ikke fremkom noe, men takk likevel. Hans bror Steffen Martin Sørensen døde i Bergen 16.11.1971, men det ligger kanskje utenfor det jeg kan spørre om. Virker som han har vært gift med Arna som døde i 1988. Finnes det noen bytellinger eller annet hvor jeg kan finne om de hadde etterkommere? Hilsen Gullbjørg Storvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.