Gå til innhold
Arkivverket

[#77689] Tydehjelp sjeleregister Arendal 1790-91


Gjest Magne Godberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Godberg

Hei, kan noen hjelpe meg med å lese innholdet under 184 her? Lenke(Aust-Agder fylke, Arendal, Sjeleregister nr. (1790-1791))Jeg klarer: 'Jens Thue... .... Mauritz Mauritzen ug en Søn ... Mad... Mad Brei.. Hoe... Jf. Friderica Lovise Nyborg'Jeg er også interessert i spalten helt til høyreSe ellers debatt 77564 og 7271 for ref.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

184. Jens Thue tilhørende, beboes af Mouritz Mouritsen (Skibsreederie og Skipperskab) og H[ustru], en SønTilholder Sviger Moderen Mad. Salig Holders (Pension og Forsørgning af Børnene)Jf. Friderica Lovisa Nyborg (lærer Huusvæsenet)Jeg forstår det slik at det er Jens Thue som eier hus(?) nr. 184, men at det beboes av de øvrige som er nevnt. Det som står ytterst til høyre, har jeg satt i parentes etter de forskjelliges navn.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Hei, Else. Takk for hjelpen!Jeg har funnet Friderica Lovise konfirmert i Arendal 15.04.1792, da bor hun så vidt jeg kan se hos Mad. Storm.Jeg lurer på om disse opplysningene peker mot at faren Johan Friederich var død på dette tidspunktet. Fra før av hadde moren og ene broren dødd i 1782 i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.