Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Benn Johan Rislaa

[#77705] Familien Reutz i Bergen omk. 1900

Recommended Posts

Gjest Benn Johan Rislaa

Hei!En halvonkel av meg Arnt Tobias Tobiassen, født 1893 i Birkenes i Aust-Agder reiste til USA i 1912 og skrev seg da Arnt Johnston. I 1920 Census i USA står han oppført i Brooklyn, 16 Assembley District med kone Margaret 27 år og sønn Stanley på 1 år.Det er denne Margaret jeg prøver å finne ut hvor kommer fra. I følge folketellingen i USA var hun altså 27 år, født i Norge og kom til Ellis Island fra Norge i 1915. Etter å ha gått igjennom emigrantlister og skipslister finner jeg en som matcher, og det er Ragnhild Margrethe Reutz fra Bergen, født i 1893 og skrev seg Margaret Reutz da hun kom til Brooklyn i 1915 og tok inn hos sin onkel.Noen som kjenner til denne familien som bor i Sandvigsvei i Bergen i 1900 og om jeg kan eliminere Margaret.Kan heller ikke finne Arnt og Margaret i 1930 census i USA.Har ikke hatt noe kontakt med etterkommerne og prøver å nøste opp i dette som virker svært vanskelig, men gir ikke opp og må prøve alle muligheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Adam Reutz dør i 1927 i Bergen og i dødsprotokollen står det at en datter Margrethe er gift med en Hans Kra.... og er bosatt i Vik i Sogn (Nr. 661): Kildeinformasjon: Bergen fylke, Bergen by, Dødsfallsprotokoll 15 , 1927-1929, oppb: Statsarkivet i Bergen. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27865/23

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Benn Johan Rislaa

Tusen takk Litta, da var det et blindspor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Nermo

Her ser vi nok Adam Reutz' aner i Bergen : Lenke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.