Gå til innhold
Arkivverket

[#77705] Familien Reutz i Bergen omk. 1900


Gjest Benn Johan Rislaa
 Del

Recommended Posts

Gjest Benn Johan Rislaa

Hei!En halvonkel av meg Arnt Tobias Tobiassen, født 1893 i Birkenes i Aust-Agder reiste til USA i 1912 og skrev seg da Arnt Johnston. I 1920 Census i USA står han oppført i Brooklyn, 16 Assembley District med kone Margaret 27 år og sønn Stanley på 1 år.Det er denne Margaret jeg prøver å finne ut hvor kommer fra. I følge folketellingen i USA var hun altså 27 år, født i Norge og kom til Ellis Island fra Norge i 1915. Etter å ha gått igjennom emigrantlister og skipslister finner jeg en som matcher, og det er Ragnhild Margrethe Reutz fra Bergen, født i 1893 og skrev seg Margaret Reutz da hun kom til Brooklyn i 1915 og tok inn hos sin onkel.Noen som kjenner til denne familien som bor i Sandvigsvei i Bergen i 1900 og om jeg kan eliminere Margaret.Kan heller ikke finne Arnt og Margaret i 1930 census i USA.Har ikke hatt noe kontakt med etterkommerne og prøver å nøste opp i dette som virker svært vanskelig, men gir ikke opp og må prøve alle muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.