Gå til innhold
Arkivverket

[#77706] En utfordring 'Nåla i Høystakken!


Gjest Bernt Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt Jenssen

Som jeg skriver i Tittelen. Dette er nåla i Høystakken.En dame ved navn Gerd Kramer Nilsen, føder et barn i Skjold i Rogaland i mai 1941 (uekte)barnet blir adoptert bort og jeg vet alt om barnet etterpå. Det er ikke det som er spørsmålet. Den samme dama får to barn i ekteskap. Disse barna er født i henholdsvis 1948 og 1949.Mener at denne dama er født et sted mellom 1900 og 1925 (for å ta i begge veier).Mitt spørsmål i første omgang er: Når ble hun født og hvor ble hun født? Har sjekket krk.bøkerne for Skjold/Skjold og Skjold/Vats, Rogaland, for de aktuelle periodene, uten å finne en pike døpt Gerd Kramer og som kan bruke Nilsen til etternavn. Det samme søket har jeg foretatt for Lindås/Austrheim og Lindås/Lindås i Hordaland.Kramer (Cramer) navnet kan jo være en pekepinn, da jeg ved å google det navnet finner det både i inn og utland.Hvis det er noen som mener eller tror noe i denne saken, så er jeg mottakelig for alt.Sensitiv info kan formidles til: bijensse krøll online dott no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Nå vet jeg litt mere i denne saken.Gerd Kramer Nilsen ble født 04.08.1918, hvor? av foreldrene: Nils Kramer Nilsen og Anna Ols(dtr.)en. Har enda ikke funnet henne i krk.bøkerne, men har en magefølelse av at det er i Hordaland, Bergen.Hun ble gift og døde i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Nils Martin Kramer Nilsen f. 1885 bor i 1891 i Bergen sammen med foreldrene Nils Andreassen f. 1835 og Olufine Marie Magdalene f. 1854 i Kristiansund:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Peter Kramer og kona Karen Maria døper en datter ???? Maria i Kristiansund i 1855 (nest nederst):Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kristiansund, Ministerialbok nr. 572A07 (1842-1855), Fødte og døpte 1855, side 84. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6413&idx_id=6413&uid=ny&idx_side=-158>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Nils Peter Andreasen og Olufine Marie Magdalena Kramer vies i MK Bergen 15.4.1883:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Kan vi klare å finne giftemålet til Nils Martin Kramer Nilsen og Anna Olsdtr., som er foreldrene til Gerd Kramer Nilsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Tusen takk for all hjelp, så langt. Hvis det er noen som skulle komme over noe mer, så er jeg selfølgelig takknemmelig for det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Nils Peter Andreasen blir født I Bergen 30.10.1834 og døpt i KK 23.11.1834:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=76&filnamn=dp12011816&gardpostnr=11944&personpostnr=35819&merk=35819#ovre>LenkeForeldre Andreas Jørgensen og Lovise Fredrikke Geschofsih/Chischowsky/Kiskovski født i Kristiansand. Det må være henne som blir født i Kristiansand 19.4.1804 og døpt den 2.5.1004 som Lovise Friderike Sickowsky:Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Kristiansand, Ministerialbok nr. A 3 (1778-1818), Fødte og døpte 1804, side 556-557. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeEn Sivert Olsen blir født på Nordre Haugland i Manger den 27.6.1844 og døpt 21.7.1844. Foreldre Ole Einarsen og Cecilia Johannesdatter, #107:Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Manger, Ministerialbok nr. A 5 (1839-1848), Fødte og døpte 1844, side 76. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Far til Nils Martin Kramer Nilsen, f. 13 feb 1885 var Niels Peter Andreasen, f. 30 okt 1834. Han var 2. g.g.m. mor til Nils Martin.1. g.g.m. 27 des 1857, Korskirken, Bergen, Anna Christine Nilsdtr., Tørresen. Hun er enke når de blir gift. I FT.1875 for Bergen så er det oppført tre sønner av Niels Peter Andreasen.Tørres, f. 1843, Anders Johan, f. 1847 og Nils Christian, f. 1850. Alle tre er innskrevet med Andersen til etternavn og stilling, Sønn af Nils P. Andreassen.Alle tre er født før han ble gift med Anna. Ved giftemålet i 1857, så tyder jeg at det står 'ungkar' på han.Noen som har en god forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

(16) Har funnet ut av det! Dette er sønnene fra 1. ekteskapet til Anna Christine Nilsdtr., Tørresen, med Anders Tørrisen Meehuus. Derfor skrives de Andersen.Niels Peter Andreasen, må ha tatt disse til seg som 'sine' ut fra det som står i FT. 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.