Gå til innhold
Arkivverket

[#77726] Christian Knudsen Bergen


Gjest Emil S. Halset
 Del

Recommended Posts

Gjest Emil S. Halset

Har prøvd et søk en gang tidligere. Christian Knudsen var min tipp,tipp oldefar. Hans sønn Knud Christiansen f. 1818 'utvandret' til Harstadområdet i ung alder. Jeg har data vedr. Christian Knudsens kone Christiane Aamundsdatter f. 1793 og deres barn, samt Knud og hans familie Men jeg kan ikke finne noen data på Christian og hans familie. Med hilsen Emil S. Halset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser at sønnen Knut var døpt i Korskirken, som uekte sønn av sjauer Christian Knudsen og pige Christiane Aamundsdatter. Adressen til Christian i 1818 var 23-111 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgiwin/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=dp12011816&gardpostnr=1576&personpostnr=4721&merk=4721#ovre>LenkeI folketellingen 1815 for Bergen finner jeg en Christian Knudsen bosatt i Korskirken prestegjeld, alder: 16-31, sønn av Knud Johannesen og Karen Hansdatter: LenkeVed foreldresøk i FS finner jeg at Christian Knudsen skal være døpt i Lindås 2. juli 1795: Lenke Her er dåpen (ser ut som Christian har ei tvillingsøster) Lenke.Her er Christian nevnt i Undersøkelseskommisjonen 1804-1805 sammen med faren og to brødre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.