Gå til innhold
Arkivverket

[#77741] Tyding - Kirkebok


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg tror jeg har mesteparten her, men det er noen elementer som er uklare for meg. Kan noen hjelpe med denne teksten, H side nr 8? LenkeMvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Prøver meg på denne.Novb 17 lod styrmand Jens Waales kone Katrine Elisabet Hansdatter confirmere Daaben over sin den 13 October fødte og 22 S.M. hjemmedøbte Datter kaldet Else Katrine. Fadderne Niels Jacobsens kone Birthe Marie Christopersdatter, pigen Anne Marie Hansdatter, skredder Bjerring, Jacob Hoeg og Søren Olsen. Til Barnefader udlagt Ole Christophersen Nordbye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Takk for det Håvard. Var som jeg trodde, men finner det merkelig at Jens Waale og hans kone døper en datter, som har en annen far en ham selv. Kan kona ha blitt gravid med Ole Christophersen Norbye, mens hun ennu var gift med Jens Waale, eller er Jens død ? Jeg har aldri funnet noen dødsdag for Jens Waale. Det står da grangivelig at det er Jens og Cathrine Elisabeths barn !! Jens og Cathrine Elisabeth ble gift allerede 1 Apr 1802, og fikk en datter sammen som døde i 1811. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Det står vel ikke at Jens Waale og hans kone døper en datter, men Jens Waales kone. Og hvis han hadde vært død så hadde det vel stått Jens Waales enke i såfall. Han er jo styrmann, og var sikkert bortreist det meste av tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Det har du jamen rett i Håvard. En detalj som jeg ikke har merket meg tidligere. Takk for hjelp ! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Det har du rett i Aase!Det er intr å se at når Else Cathrine konfirmeres så står det Waale som etternavn, og da står det så langt jeg kan tyde Pige Cathrine Waale og Styrmand Ole Norbye som foreldre, h side 13 .Lenke Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.