Gå til innhold
Arkivverket

[#77753] Marit Halvarsdotter


Gjest Stig-Arne Karlsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig-Arne Karlsson

Hej! Jag vill ha hjälp med uppgifter om min fmmm Marit Halvarsdotter Torkilmo. Hon är född 1850-12-02.Marit kommer från Meråker i Norge till Sverige (Håsjö Jämtland), 1877-10-09. Hon är gift med Anders Mattson född 1844-12-10 i Värmland. Marit har fött sju barn, Beret Maria född 1873-01-09 och Marta Juliana född 1875-11-23, dom kom från Meråker till Håsjö 1886-01-19. De övriga fem barnen är födda i Håsjö.Jag vill veta allt om deras liv i Norge.Var är Marit född? Vilka var hennes föräldrar? Vilka var hennes övriga släkt? Vem är far till Beret och Marta? Varför var barnen kvar i Meråker, och vem bodde dom hos, när Marit flyttade till Sverige? Känner någon till om det finns några nu levande släktingar till Marit i Norge?Mycket Tacksam on någon kan svara på dessa frågor.Ha en bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Molfrid Loftsgarden

Hei! Her er dåpen til Marit,: Nord-Trøndelag fylke, Meråker, Ministerialbok nr. 706A01 (1850-1861), Fødte og døpte 1851, side 4. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.