Gå til innhold
Arkivverket

[#77760] Bernt Johannes Johannessen Bratthammer - Overlevde Titanic


Gjest Tor Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Trondsen

Hei Bernt Johannes Johannessen Bratthammer overlevde Titanic. Han er oppgitt å komme fra Avaldsnes på Karmøy, og foreldrene hans er Johannes Sakariasen og Berta Johanna Arnesdatter. Jeg finner ham i kirkeboka Lenkemen klarer ikke å tyde fødestedet. Noen som klarer å lese det? Noen som har noe mer info om ham utover det som står på wikipeia?Tor, Sola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Han er f. i 1882 og sønn av Johannes Sakariasson f.1848 i Tysvær og Berta Johanna Andersdtr. f.1853 på Skeiseid. Han var kirketjener og graver i Førdesfjorden og også postbud. Min far snakket ofte med han da han satte opp gravsteder i Førdesfjorden. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Per Kristian Sebak (f. 18. oktober 1978) er ein norsk forfattar som har skrive Titanic : 31 norske skjebner.Trur det var den eg las for nokre år sidan. Der var ein del stoff om dei som ikkje overlevde, men nok om dei som overlevde og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

Jeg kjenner flere av hans barnebarn. Husker han fra jeg var liten . Han bodde på Bratthammar. Tar du kontakt med meg kan jeg henvise deg til et av hans barnebarn. kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.