Gå til innhold
Arkivverket

[#77764] Nordre Gravlund, Oslo - hvilken kirkebok?


Gjest Anders Holtvedt Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Holtvedt Andersen

Hei,hvilken kirkebok skal jeg leite i for Arthur Pedersen som ble begravet på Nordre Gravlund, Oslo 1922. Han døde på Ullevold Sykehus.Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Holtvedt Andersen

Hei,ja, det er han og tusen takk for hjelpa. Har endelig funnet ut når og hvor han døde etter flere måneders leiting. Han var sjømann (derfor ingen adresse), men jobbet på Aker Mek. for å få timer som godkjent maskinist. Jeg fikk i dag vite at han ble begravd på Nordre Gravlund, men jeg vet ikke hvilken kirkebok det er. Har søkt gjennom de jeg tror det er uten resultat. Hvordan fant du fram til han?Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiLenkeHer ligger register til dødsfallprotokoller,langt nede på listen.Siden du vet året han døde,klikk på 1922 Registrene går alfabetisk på efternavn Når du blar frem til P vil du finne ham der .Noter hvilket nr(605)står i margen og protokoll avd. 2Så tar du opp selve dødsfallprotokollen C11 avd 2 som inneholder dødsfall i 1922,så er det bare å bla frem til innfnr 605Disse registrene og protokollene er veldig greie å bruke hvis man ikke vet hvor en person bodde ved dødsfallet Men,det finnes selvfølgelig unntak som i dette tilfellet Det er faktisk første gang jeg har sett at det ikke står en bostedsadresse.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Holtvedt Andersen

Ok, men oversikt over døde stopper før - i 1916. Jeg er ikke kjent der nede og vet ikke hvilken kirkesogn som kan ha 'fortsettelsen'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Kirkeboken er antagelig ikke levert inn til SAO fra menigheten ennå. For noen år siden henvendte jeg meg selv til Sagene menighet vedr. et dødsfall rundt 1920, så de satt i hvert fall med den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.