Gå til innhold
Arkivverket

[#77775] HO: Bergen 'Dampskipspige' Anna Marie Henriksen f. 1853. Foreldre, mm?


Gjest Harald Ommang
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Ommang

Anna var min morfars mor. Finner henne kun i min morfars dåp. Se Franz Charles' dåp nr 47 her LenkeNoen tips til hvordan jeg skal finne mer om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Kan dette være samme dame som blir mor til Oskar Severin Martin? Fødselsåret til mor er riktignok 1871 her, men kan kanskje være verdt å undersøke om det stemmer. Det står her at det hennes 2 leiermål.Kildeinformasjon: Bergen fylke, Fødselsstiftelsen, Ministerialbok nr. A 2 (1884-1900), Fødte og døpte 1900, side 207. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7145&idx_id=7145&uid=ny&idx_side=-207>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Var litt snar å trykkje Legg på plass - ville skrive at Augusta Henriksen er fadder på Oskar, og her er både ei Augusta og ei Marie i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Ommang

Takk til dere for god hjelp.Lenke i (9) Viser Marie og Augusta i Skuteviksveien 40, samme adresse som hun har i Oskars dåp. Dermed må vel disse være de samme. Hvis vi så bruker yrket dampskipspige, sett sammen med antalle 'uægte' barn, er det vel flere indisier som peker på at denne Marie er den samme som i (1).Ser forøvrig ut til at hun jobbet på gamle D/S Fjalir (ikke Fjaler) i 1900. Se [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=18&filnamn=s0landet&gardpostnr=1991&personpostnr=21435&merk=21435#ovre>LenkeDer står hun som født i Bergen, mens (3) er født på Helgeland. Dermed avskriver jeg (3) og dessuten (4) som kandidater. Holder en knapp på at Aase og Kirsti har satt meg på rett spor.Så hadde det vært fint å komme videre på Franz' far, se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.