Gå til innhold
Arkivverket

[#77778] Ove Magnus Pedersen fra Lenvik evt. Karlsøy i Troms


Gjest Ellinor Simensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellinor Simensen

Ove Magnus Pedersen ble født i 1833 - 1834. Hans far het Peder Olsen, men hvem var hans mor og hvor kom de fra?Ove Magnus Pedersen giftet seg i Lenvik 13. Oktober 1861 med Jørgine Karoliusdatter og her er navnet til hans far oppgitt.Noen som har informasjon om disse personene?Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Simensen

Hei Odd!Jeg fikk dessverre ikke opp noen informasjon vedrørende vielsen til foreldrene til Ove Magnus via lenken du sendte. Får bare opp en feilmelding når jeg prøver å komme inn.Men det er nok riktige personer.Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Hei. Jeg skjønner ikke hvorfor lenkene slutter å virke. Men jeg får da prøve å skrive opplysningene som er hentet fra minestralbok Beitstad 1822-1836 s 161 par 36: Gift 7.nov 1833 Enkemann Peder Olsen 33.5 år og Pige Marta Olsdatter 28 år, Begges fedre heter Ole Pedersen. Peders bosted kalles Inderberg, og Martas bosted er Mindrum. Prøver meg igjen med ei lenke. Lenke Mvh Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Simensen

Ove Magnus Pedersens mor het Martha Catharina Olsdatter og var født i 1806. Martha Rebeca Olsdatter kan godt ha vært Peder Olsens kone nummer 1, da det står at han var enkemann når han giftet seg med Ove Magnus` mor. Peder Olsen var født i 1799 så alderen stemmer forsåvidt i begge giftemål, men den jeg er ute etter er nok Martha Catharina som han giftet seg med i 1833.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.