Gå til innhold
Arkivverket

[#77785] Giftemål, helst i Oslo, 8 juni 1919


Gjest Berit K. Helgedagsrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit K. Helgedagsrud

Jeg har lenge lett etter giftemålet til mine besteforeldre den 8 juni 1919 - Gulbrand Helgedagsrud, Nord-Odal,født 11 april 1888, og Laura Larsen, Smedgaten 35, Oslo,født 23 januar 1891. Jeg har brudebildet av dem og fotografen var i Kristiania. Derfor tror jeg de er gift i Oslo. Har faktisk bryllupssangene som ble benyttet. Derfor er det forsmedelig at jeg ikke finner hvor de er gift. Muligheten er jo tilstede at opptegnelsen har gått tapt, men tror heller til det er jeg som 'roter' meg bort i Oslo.Håper noen som er mer bevandret der ute kan hjelpe meg.Hilsen Berit K. Helgedagsrud, Folldal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit K. Helgedagsrud

Tusen takk!! Helt fantastisk. Jeg har sett etter dette i over ett år og du greide det på 9 minutter!! Hjertelig takk igjen! Jeg har nok noe å lære der...Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

'Trikset' jeg bruker når jeg leter etter vielser i Oslo der jeg ikke kjenner til bosted, men kjenner til brudefolkets bakgrunn er å skrolle fort gjennom fødestedene. Disse er ofte mye enklere å få med seg en lange navn.Stemmer så fødestedet på begge, så sjekkes selvfølgelig navn og fødselsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.