Gå til innhold
Arkivverket

[#77809] Else Marie Olsdatter, major Rosenvinges 'trolovede'


Gjest Jan I. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Mange takk ! Altså er det Hr Kiøbmand Bernt Christopher Lange som ved et ulykksalig 'kirurgisk inngrep' er blitt til 'Berit Christophersdatter'.Ser noen av mødrene til Eiler Rosenvinge's sju barn ut til å være nevnt ved navn i skiftet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Jeg har følgende barn etter Eiler Rosenvinge og Karen Endresdatter: Peter Fredrik født 07.08.1801, Jacob født ca. 1806, Martha Margrethe født ca 1806, Jørgen født ca. 1813 og Karen Margrethe født 05.12.1814. Med Else Marie Olsdatter har jeg registrert Antonette Sophie født 06.11.1817.Peter får minst 5 barn deriblant sønnen Denius Edvin født 15.03 1840 som er morfar til min kone's tante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg kan ikke umiddelbart se noen navn unntatt Pigen Else Olsdatter, men skrifta er for meg vanskelig å lese. Men jeg er enig med Anne Lise i dåpen til disse barna må jo finnes et sted, likeså konfirmasjonen, hvor foreldrenes navn står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Karen Margrete er konfirmert i 1831 (nr 29). Foreldre: Major Rosenvinge og forlovede Else.Kildeinformasjon: Østfold fylke, Halden, Klokkerbok nr. 1 (1815-1833), Konfirmerte 1831, side 456-457. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Peter Friedrichs dåp nederst til venstre:Kildeinformasjon: Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 2 (1792-1812), 'Uægte' fødte og døpte 1801, side 454-455. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Eilert Schøller døpt 30/8-1812. Foreldre Else Marie Olsdatter og korporal Sammuelsen.Kildeinformasjon: Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 2 (1792-1812), 'Uægte' fødte og døpte 1812, side 386-387. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.