Gå til innhold
Arkivverket

[#77830] Ole Arnesen OUTTEN?


Gjest Elisabeth Skaret
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth Skaret

26.mai 1795 ble enkemann Ole Arnesen OUTTEN (tror jeg det står) viet til enke Birthe Hansd Ødegaarden.(Mini Aurskog 1767-1807 s.17). Ole hadde med seg sønnen Arne Olsen inn i ekteskapet. I 1801 var Ole 52 år og Arne 12 år. Arne overtok etterhvert Ødegaarden under Nordbye. Arne Olsen var gift to ganger, begge konene het Kristine Kristensd (Fossen og Stykket). Arne OLsen og Kristine Fossen ble foreldre til Ole Arnesen Sagneset som i sitt tredje ekteskap giftet seg med Helene Birgitte Hansd Bogstad. Disse var foreldre til min oldemor Karen Bolette g. Skarnes. Jeg lurte på hvem Ole Arnesen OUTTEN var, hvor og når født, foreldre, hvem som var første ektefelle osv. Forhåpentligvis stemmer det jeg har funnet ut. Jeg mangler fødsel og sted for Arne Olsen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Fant dette på FS: Arne Olsen Braaten,Christening: 06 DEC 1789 Fet, Akershus, Norway . Father: Ole Arnesen Outen Mother: Else Gulbrandsen Sanderud Deres vielse: Ole Arnesen Outen og Else Gulbrandsen Sanderud.Marriage: 12 JAN 1780 Fet, Akershus, Norway.Ole Arnesen Outen birth: Christening: 02 FEB 1753 Fet, Akershus, Norway Father: Arne Outen Mother: Anne HansenElse Gulbrandsen Sanderud Christening: 11 JAN 1750 Fet, Akershus, Norway. Death: 04 NOV 1792 Fet, Akershus, Norway Father: Gulbrand Aasmundsen Tveter Mother: Sissel Torstensen Holtedal.PÅ FS finner du også 3 søsken til Arne. Sjekk i kirkeboka for å være sikker på disse oppl. fra FS. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Fant dette på FS: Arne Olsen Braaten,Christening: 06 DEC 1789 Fet, Akershus, Norway . Father: Ole Arnesen Outen Mother: Else Gulbrandsen Sanderud Deres vielse: Ole Arnesen Outen og Else Gulbrandsen Sanderud.Marriage: 12 JAN 1780 Fet, Akershus, Norway.Ole Arnesen Outen birth: Christening: 02 FEB 1753 Fet, Akershus, Norway Father: Arne Outen Mother: Anne HansenElse Gulbrandsen Sanderud Christening: 11 JAN 1750 Fet, Akershus, Norway. Death: 04 NOV 1792 Fet, Akershus, Norway Father: Gulbrand Aasmundsen Tveter Mother: Sissel Torstensen Holtedal.PÅ FS finner du også 3 søsken til Arne. Sjekk i kirkeboka for å være sikker på disse oppl. fra FS. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.