Gå til innhold
Arkivverket

[#77841] Kunstmaler Ths. E. Hansen


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Ifølge adressebok av 1955 bodde han i Bergstiensgt. 1 i Oslo Finnes det mer opplysninger omkring navnet og personen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg tror jeg ville sjekket om mannen bodde i Oslo i tida før 1955, for bodde han her i byen mot slutten av 1940-tallet, i alle fall i 1948/1949, kan kanskje Byarkivet i Oslo hjelpe deg videre.Byarkivet har kommunale folketellinger for Kristiania/Oslo fram til 1954, og folketellinger som er eldre enn 60 år, er fritt tilgjengelige for publikum. Folketellingene er ordnet etter gateadresse. Du kan lese mer om kommunale folketellinger på Byarkivets nettsider (klikk på lenke til slektshistorie: http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Takk for tipset. Jeg har vært på Byarkivet noen ganger. Personen jeg søker er Thomas Edvard Hansen, f.18.12.1901 Forkortelsen kan jo tyde på at det er samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er det hans liv og virke som kunstmaler du er ute etter? Siden du har fødselsdatoen hans, kjenner du vel hans slekt bakover i tid?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Til Grethe(4)Jeg må søke etter korrekt fødselsår først for jeg har nok bommet med noen år. Thomas Edvard Hansen var fetter av min mormor. Jeg er interessert i hvem han var og om han stiftet familie så det blir frem i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Fødselsdato kan være riktig. Den ble notert av meg ved et besøk på byarkivet. Oppgitte foreldre var Oskar Johan Hansen, f. 25.9.1883 i Oslo og mor Marie Birgitte Jensen, f. 19.11.1875 i Danmark Ved folketellingen i Oslo i 1912-1913 bodde de i Sverresgate 21 i 2 etg. De ble gift i Kampen Kirke den 7.7.1907 og fikk en datter Olga Birgitte den 29.7.2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.