Gå til innhold
Arkivverket

[#77874] Trenger hjelp fra Amerika eksperter.


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Kom over en slektning av min mann som emigrerte til Amerika.Har prøvd å finne han igjen på Ellis Island,men uten hell.Kan noen der ute hjelpe. På forhånd takk. Mvh.MetteLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Vi har ikke noe info om hvem av disse som er din manns slektning.Oppgi navn, (og ev fødselsdato hvis du ønsker at vi skal søke etter mer opplysninger).Vet du at han ankom USA via New York? Ettersom du forventer å finne ham på Ellis Island.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Beklager,trodde det kom fram i lenka.Begynner visst å bli sent. Han jeg leter etter er Johan Eriksen Nordal f.14.05.1881 i Røyken. Jeg kom som sagt helt tilfeldig over han da jeg egentlig lette etter en av hans søstre. Ingen har visst at han emigrerte.Familien har et bilde av søsteren,tatt i Chicago,men ingen vet navnet hennes.Men jeg har funnet ut at det må enten være Karen Mathilde eller Anne Kristine.Se innlegg nr.77193. jeg tar imot med vidåpne armer alt dere kan finne. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

En kandidat for John:Name: John Erickson Home in 1930: Chicago, Cook, Illinois View Map Age: 48 Estimated birth year: abt 1882 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's name: Maria Race: WhiteHousehold Members: Name Age John Erickson 48 Maria Erickson 49 Robert Erickson 9 Eddie Erickson 23Far til John f. i Sverige, moren norskfødt. Barna f. i Illinois. Maria f. i Norge, immigrerte i 1909. Hans yrke: 'Shipping Clerk - Coffe House.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Takk for innspill. Min Johan reiste i 1902. Hans bilett var prp. Måtte de ikke da reise innen en viss periode for at den skulle være gyldig? Min Johans far var også svensk. Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Fra registreringskortet til WW1. Datert 12. sept. 1918. Født i Norge. Jobber som Shipping Clerk, - gift med Maria. Adr. 1617 Lowell, Chicago.Name: John Erickson City: Chicago County: Cook State: Illinois Birth Date: 14 May 1881 Race: White FHL Roll Number: 1503989 DraftBoard: 79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Jegkan ikke tro hva du har funnet ut. Det må jo være rett mann. Tusen,tusen takk. Nå blir familien glad. Mange hilsner fra Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Er det en mulighet å finne Johan/John på skipslister. Har funnet kona Maria innkommet til Ellis Island i 1909.Der er det oppgitt hvor hun skulle og hvem hun skulle til.Skulle så gjerne visst om det samme sto i Johan/Johns ankomst til Amerika.Hans billett var prp.og da skulle han vel antagelig til den som betalte for han.Det kan være den søsteren jeg har ettrlyst før.Kan han ha kommet inn i Canada først? Håper noen kan hjelpe med dette. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Border Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956Name: Johan Eriksen Arrival Date: 1 Jun 1902 Age: 21 Birth Date: abt 1881 Gender: MaleShip Name: Parisian Port of Arrival: Quebec, Canada Port of Departure: Liverpool, England

bilete9284.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei Hanne. Jeg hadde gitt opp å få svar.Og så kommer dette. Tusen hjertlig takk.Nå er det bare å lete videre. Spennende. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.