Gå til innhold
Arkivverket

[#77875] Einar Pedersen Fredrikstad/Eidanger /Skien. Sporløst forsvunnet


Gjest Harald Linde-Nielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Linde-Nielsen

Jeg leter etter Stenhugger/veiarbeider Einar Pedersen, skal være født 1874 Fredrikstad.Han fikk barn med Sofie Nilsen f. 1872 av Barlin-slekt, reisende.Barnets navn: Dagny Marie Pettersen f.23.10.1896 hjemmedøpt 2-12-1896, registrert i kirken 12-7-1903 samme dag som en yngre søster (annen far)[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1434&idx_id=1434&uid=ny&idx_side=-25>Lenkehenviser også til debatt til debatt nr.54213Jeg vet ikke om Einar Pettersen og Sofie Nilsen holdt sammen det første året, eller om det var et enkelttillfelle som resulterte i barn. Sofie ble senere gift med Peder Andreas Halvorsen. Jeg har ingeting som tyder på at han var av reisende slekt, men kan heller ikke utelukke dette.Einar Pettersen/Pedersen? finnes så langt bare registrert i kirkebøker ved Dagnys Maries dåp og ekteskapDet finnes en Einar Pettersen f.1864 i folketelling 1900, men har ikke mulightet til å finne noe som kan knytte han til dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Linde-Nielsen

Dette kan omtrent stemme med hensyn til årstall. Faren ser ut til å ha flyttet flere ganger (Røyken - Drammen - Christiania- Fredrikstad).Skulle så gjerne finne noe som kan knytte dette sammen.Jeg vet at mye industri, start på bygging av bergensbanen (senere), kraftverk og tiltrakk seg arbeidskarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Linde-Nielsen

Det går en historie i familien om at Einar Pettersen har arbeidet ved bygging av/i området rundt Nore kraftanlegg og Bergensbanen. Om dette er riktig, tyder dette på at han levde i tiden før 1927. Nore kraftverk åpnet 1928, sidespor av numedalsbanen åpnet 1927. Tok nok noen år å bygge dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Harald Linde-Nielsen

Fikk hyggelig telefonsamtale der jeg ble tipset om navnet Einar Pedersen/ Petersen/ Hoff født i Solør. Det er vel denne personen du mener Permanent sidelenke: Lenke f. 1/2-1873. Jeg har tro på at dette kan være rett person.Desverre klarte papiret jeg noterte navn og mailadresse på å forsvinne i papirinnsamlingen samme dag og er helt forsvunnet (Jeg håper du følger debattråden her og sender en mail) haraldlinde@yahoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

(5)Fant ingen Einar på den siden du lenket til,Harald. Eneste jeg så som var født 1/2 på den siden var Emma ,født på på Hengebøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gøril Berg

Her er dåpen til den Einar Pedersen du ble tipset om. Desverre husker jeg ikke hvordan jeg la inn disse linkene, legger derfor inn et bilde av kirkeboka.

bilete10959.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.