Gå til innhold
Arkivverket

[#77887] Mari Andersd. f før 1800, Vågå - hvem var hun ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiI 1801 finner jeg fler med samme navn og har problemer med å identifisere hvem av de som i 1805 ble gift med Iver Thorsen, f.o. 1786, Kleppe. Ved vielsen står det ikke noe om faderen.Noen som vet ?Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Skogli

Iver Thorsen er enkemann på gården Kleppe nordre i 1865 - 80 år. Men hans hustru's navn må være Anne Rolfsdatter. De har barna Thor f. 3/10 1817, Guri f.20/2 1819, Thore f.25/8 1820, Mari f. 5/7 1823, Torsten f.7/6 1826, Kari f. 17/10 1828. Ved datteren Thore's dåp er farens navn Iver Thorsen Holmgren. (Kilde Arkivnett Oppland)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Skogli

På gården Svare finner jeg en Iver Thorsen gift med Mari Andersdatter. Barn jeg har funnet er Anne døpt 18/12 1814 i Vågå, Ole f.14/3 1818 døpt 15/3 og Ragnhild døpt 3/11 1811.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Hvis dette dreier seg om Iver Torsen Holmgren Kleppe og hans kone, så var han gift med Anne Catharine Rolfsdtr. Blakar fra Lom. De giftet seg i Vågå 3. juli 1817: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Gjest Aud Sandbu

Hvis det dreier seg om paret som giftet seg 31. januar 1805, så var dette Iver Torsen Øy (1773-1854) og Mari Andersdtr. Tessneset (1774-1859) De kjøpte sygard Svare i 1817.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk, alle!Da var det ikke Mari jeg rotet med, men Iver!!Det viser bare hvor viktig det er å ha alle brikker på plass for å være sikker på hva man egentlig har.Aud - det var dette parret, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.