Gå til innhold
Arkivverket

[#77891] Guldbrand Johannessen, f 1832, Ringsaker, Hedmark


Gjest Else Lillefuhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Her har du vielsen til foreldrene, oppi åra som du ser, Johannes var som du ser enkemann da han giftet seg med Berte.Lenke Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Ja ja men det er ikke denne Gulbrand Johannesen f. 1832 som gifter seg med Marthe Olsdatter. Hva har Else som sikkert utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Ok,så 1855 var skrivefeil for 1866 :-) Finner Johannes f 1856 ny Johannes f 1863 begge i Furnes. Ole og Bernt f på Farmen i Vang. Men da er nok dette vielsen til Gulbrand og Marthe Lenke og da er nok dette Gulbrand Johannesen fra Koss eie på Veldre som flytter 1843 til Furnes og Ajer eie med foreldre og søsken. Han var f 13/10 1831 foreldre Johannes Eriksen og Berte Gulbrandsdtr. Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Ja nettopp. Jeg ønsker bare Else sitt faste utgangspunkt. Så det er vel Bernt som er din ane ?. Da er Marthe rett og nå har du også rett Gulbrand Johannesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Siden de bor på Farmen eie er det mulig familien er nevnt i en av Vangsbøkene. Farmen og Farmeneie er med i bok nr 1. Jeg har desverre ikke de bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Marthe Olsdatter ble f. 21/10 dpt. 1/11-1829 Gihleeie. Foreldre: Ole Olsen og Else Børresdatter(død 1832) Gulbrand Johannesen død 19/12 bgr. 30/12-1891 Dystvoldeie. Marthe Olsdatter enke død 16/9 bgr. 23/9-1892, Hoelseie Vestre, husholderske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Lillefuhr

Får vel låne bøkene på biblioteket, da jeg ikke har dem. Tusen takk for all hjelp. Hvis dere finner noe mer, mottas det med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Gile eie omtales også i bind 1, så da kan du se om det står noe om Marthe sine foreldre også. Veldre har også bygdebok,men den kan ikke måle seg med Vangsbøkene der også har husmenn er tatt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Har sett i Vangsboka nr. 1 om Farmen. Der står det feil, skal sjekke dette nøyere. Gihleeie gir ikke noe etter det jeg ser.Kommer tilbake senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Her et scannet utsnitt av familien på Farmeneie fra bygdeboka. Jeg har strøket over feile.Uff, at det går an, den som var satt opp f. 1832 døde 1834! Gulbrand Johannesen ble f. 13/10 døpt 31/10-1831 Kosseie. Foreldre: Johannes Erichsen og Berte Gulbrandsdatter. De hadde også en sønn til i Ringsaker Erik 1829 og familien flyttet til Ajereie 5/7-1843.Det mangler en sønn her, Johannes f. 25/3-1856, død 15/8-1862. Jeg har noen barn og ekteskapsdatoer for Ole og Bernt. Bernt var vel din Ane Else? Hvem av barna Mar\thias, Martin, Johan eller Inger? (kanskje flere etter 1902..)

bilete9269.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Lillefuhr

Tusen takk Hans. Er veldig interessert i det du har på denne familien, og slekten til dem. Det er ikke min slket, men mitt barnebarn. Det er flere barn etter 1900. bla Didrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.