Gå til innhold
Arkivverket

[#77904] Oleana Lindberg f 1812 Sverige


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei :) Hun skal være født i Askum/ Kungshamn 5 Januar 1812. Så lurer jeg litt om hun hadde en søster som heter Julianna? Å om det er mulig å finne ut om Oleana er den samme Oleana som blir gift med Hans Udd. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Noen påstår at Oleana blir kalt Julianna også, vet ikke hvorfor. Men Julianna dette er er trolig søsteren. Födelseregister Kungshamn-F6 (142701) Registret är senast uppdaterat:2001-12-31Detaljinformation Löpnummer: 19610 Ordningsnummer: 73621 Födelsedatum: 1811-..-.. Förnamn: Juliana Adress: Grafvarne 4 [boplats från sockenl.] Faderns förnamn: Calle Faderns efternamn: Lindberg Moderns förnamn: Maria Moderns efternamn: Olsd. Övrigt 2: Far född: 178.-..-.. Mor född: 177.-..-.. Övrigt 3: Källa:Kungshamns Församling 1815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Svarer meg selv litt i dag:) men trenger hjelp. For det er jo mest løse tanker. Dette fant jeg på FSJuliana LINDBERG Age At Marriage: 20 Sex: Event(s): Birth:Marriage: Spouse: Hans JOHANSSON UDD Age At Marriage: 25 Marriage: 14 Jan 1831 Place: Bro, Goteborg och Bohus, Sweden Source Information: Batch Number: M404692 Source Dates: 1703 - 1860 Film or Fiche Number: 132717 Collection Details: Bro; Svenska Kyrkan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Har fått opplysninger nå, om at denne Oleane/ Julianne skal være født i Foss forsamling i 1811. Men kan man se i hennes vielse når hun er født evt da hun døde 30 Mai 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Glemte å si at ekteskapet sto i Bro. Her er et husforhör 1820-1825. Utydelig, men går å lese. Litt usiker på om gårdens navn er Åbo. Hun står nederst på siden

bilete9252.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Som du ser er Juliana, f.1811 den som ble gift med Hans Udd og døde 1880. Er dette familien du er ute etter eller er det en annen Oleana Lindberg du søker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Det jeg lurer på er, er dette Julianna f 1811 i Kungshamn eller Julianna f 1812 i Foss. Noen mener også at hun heter Oliana ( men det rydde du fint opp i) Jeg leiter etter hennes familie (foreldre og søsken) Er så takknemlig for hjelpen Berit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Hun er skrevet Juliana når hun gifter seg med soldaten Hans Johansen Udd. De bosetter seg på soldattorpet Hasslebacken under Uteby i Bro forsamling. I husforhör fra 1830 og til 1855 kaller hun seg Oliana. Det er vel en slags forenkling av navnet vil jeg tro.Hun får ihvertfall 9 barn med Hans J. Udd. Fødselsåret er skrevet 1811 i hvert husforhør frem til 1855, men fødested er ikke med.Familien flytter fra Uteby i 1851, til hvor kan jeg ikke lese i hf.Oleana Lindberg dør 30.5. 1880 i Bro, som soldathustru under Fjäll 69 år (Dødsfallprotokoll).Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Takk Liv :) En liten rettelse. Julianna både i Kungshamn og i Foss står fødtselsår 1811. Synd det ikke er noe dato på henne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Hvis den som står i HF er den riktige er hun oäkte født. Den som er født i Kungshamn er ektefødt, mens den som er født i Foss er oäkte. Det som ikke stemmer er at der står faren oppført med navnet Lindström. Skal se litt nærmere på det etter jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.