Gå til innhold
Arkivverket

[#77929] Ole Ørjesen - sønn av Ørjan Gregusen i Rana - i 1701


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Ole/Ola/Olle Ørjesen/Ørgesen osv er ganske godt kjent lokalt i slektsgransking. Mange familier i Rana stammer fra ham. Men jeg stusser litt da jeg ser på ham i Langfjell i 1701-tellingen:LenkeJeg kan ikke huske å ha sett sønn Zackarias og Anders. Det kan jo være at de var sønner av Olle Zackariasen, men de står under Ole Ørjesen og slik resten av de jeg har sett på er satt opp i 1701 så er det da sønn av overnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Og Sakarias Olsen var født ca 1694, og bruker i Langfjellet. Det var skifte på han i Langfjellet 05.11.1740(langt nede på høyre side rett under tykk strek):LenkeSakarias var gift med Marithe Nilsdatter som han hadde 6 barn med. Når det gjelder Anders så har jeg ikke funnet mer om han enn at han var 3 år i 1701. Nå er jo ikke OleØrjansen min direkte forfar, men han var bror av min 8 ganger tippoldefar Gregus Ørjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.