Gå til innhold
Arkivverket

[#77933] Johan Andersen f. 1826 i Finland (eller Lyngen?). Utvandret til Hammerfest.


Gjest Nina Hauge
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Hauge

Jeg søker informasjon om Johan Andersen som oppgis å være 40 år gammel i folketellingen fra 1865. Han bor da i Hammerfest landdistrikt, men var tilflyttet fra Lyngen.Han var gift med Mareth Pedersdatter, født i Lyngen ca. 1827.1865-tellingen: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f62016&gardpostnr=190&personpostnr=1230&merk=1230#ovre>LenkeJeg tror at dette er vielsen deres i Lyngen 1849 (nr. 6):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Nina Hauge

Jeg antar at Johan Andersen og familien hans har fornorsket de opprinnelige navnene sine. Er det noen som har tips om hva de finske navnene kan ha vært?Jeg ser at han og konen, Marit Pedersdatter, oppgis å være bosatt i Dalen i Lyngen? Hvor er det? Hans far er Anders Andersen og hennes er Peder Andersen. Forlover er Ole Larsen, Dalen.Er det noen som har opplysninger om disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Småli

Det er en plass som heter Dalen i Manndalen i Kåfjord, kloss inn til grensa til Lyngen, kan det være denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.