Gå til innhold
Arkivverket

[#77945] Inderøy


Gjest Jon Christofersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Christofersen

Gurianna og Julie Margrethe Hadstad var søsken. I 1905 dro Gurianna til Amerika. Sammen med hennes egne barn også Julies datter Alfhild født 30. nov. 1902. Vi finner ikke Alfhild døpt i Inderøy eller Støren eller Bergen der det er naturlig å lete. Kan noen hjelpe? Jon Christofersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Har litt mer info om de to søstrene? Du sier Bergen, var en av dem gift der eller emigrerte de fra Bergen? Var Gurianna gift siden hun hadde egne barn?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Christofersen

Takk for interesse. Julie var ikke gift da hun fikk Alfhild. Gurianna tok seg av barnet. Hun var gift Nielsen, og ved utreisen fra Bergen står alle med dette etternavnet. Der står det også at Alfhild var født i Bergen. Tror ikke at dette stemmer. Hun er ikke å finne i noen baser man kan søke på. Da gjenstår kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg sjekket bostedsadressen til Gurianne i 1900 og fant i basen i DA som inneholder overgangen fra rode til gatenavn, at Vaskerelvgaten hadde rode nr. 15. Sjekket så folk som var døde med adresse Vaskerelvgaten og det var i Domkirkesognet. Så da lette jeg etter Alfhild der og fikk full klaff på første søket.Jeg lurer på om det finnes noen oversikt over gateadresser og menighetstilhørighet for Bergen. For Kristiania har vi Samlagsafstemningen 1899 som er kjekk å bruke når man søker etter hvilken menighet/krets den enkelte gate tilhørte.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.