Gå til innhold
Arkivverket

[#77946] Hans Andreas Bjørgufsen f. 22.10.1851 i Kragerø


Gjest Kerstin Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kerstin Thorsen

Hei, er det noen som vet noe om denne mannen?Hans Andreas Bjørgufsen f. 22.10.1851 døpt 28.12.1851 i Kragerø er sønn avJohannes Biørgufsen f.3.12.1820 døpt 25.12.1820 i Moland under Fyresdal dør 10.4.1894 i Kragerø og Thale Kirstine Gundersdatter født 2. juni 1823 på Gråten, Solum dør 5.5.1875 i Kragerø.Jeg har funnet denne familien bosatt i Kragerø i rode 9 i 1865. [digitalarkivet.uib.no]Hans Andreas er handelsmann og bor i 1875 i Hovedbyen 189 som er på Andølingen. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=0801&kenr=017&bnr=0005&lnr=00>LenkeHan får en sønn i Froland 1876 (uekte), men moren dør like etterpå og barnet blir adoptert bort. Alle spor etter han stopper der. Er det noen som vet noe mer om han? Jeg finner han ikke i 1900.I og med at han er handelsmann regner jeg med at han kanskje reiser rundt og selger sine varer, siden han havner i Froland og får barn med en tjenestejente fra Gjerstad.Han kan med andre ord ha bodd hvor som helst og dødd på ukjent sted.Mer opplysninger om hans familie finner dere her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Ja, jeg tror du har rett. Alder og yrke stemmer også.Lurer på om han ble der borte for godt. Det gjenstår og se om det dukker opp noen nye opplysninger.Bra jobba. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Nå har jeg funnet han i emigrantlista. Han reiser til Chicago i 1880. Han er bokført som 32 år - det er feil. Han var jo født i 1851. men navn og adresse stemmer.Lurer på om han hadde bodd i Kristiania før han reiste, siden begge stedene er oppført. LenkeJeg har søkt lenge i disse listene, merkelig at jeg ikke har funnet han før.Har vel hoppet over denne siden kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.