Gå til innhold
Arkivverket

[#77962] Leter etter slekta


Gjest Wiggo Rosenfors
 Del

Recommended Posts

Gjest Wiggo Rosenfors

Heia. Prøver å finne ei Alexandra Josefine Larsen f.25.11.1886 i Tromsø. Vet at hun var fosterdatter av Laura og Johan Johansen i vestregade, men kan ikke finne henne som voksen person.Hun hadde ihvertfall en søster, Ragna Marie. Mvh Wiggo

bilete9270.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wiggo C Rosenfors

Ja, den stemmer med det jeg har. Ragna Marie er var min mormor, men problemet er at jeg ikke finner noe om hennes søsken etter at de ble voksne. Kan jo være at de gikk bort tidlig,men finner heller ikke noe i skiftebøker. Mvh Wiggo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Til Wiggo Rosenfors:Jeg ser du har startet noen temaer her i Brukarforum med diverse spørsmål, men du er alltid svært kortfattet i temaoverskriften - ''Slektsforskning'' og ''Leter etter slekta'' blir temmelig intetsigende som overskrifter; det er jo nettopp dét de fleste som legger inn spørsmål her, driver med!Et velment råd: Prøv å være litt mer beskrivende når du velger overskrift, f.eks. med person-, slekts- og stedsnavn. Dermed blir det lettere å søke seg frem til temaet senere, og du tiltrekker deg oppmerksomhet fra lesere som kanskje har spesielle kunnskaper om en spesiell slekt eller et spesielt geografisk område. Se forøvrig hva Digitalarkivet gir som råd på åpningssiden: ''Om det er etterlysningar av personar bør namn og prestegjeld/kommune eller anna geografisk avgrensing gå fram av tittelen, om mogeleg. Hugs også på å plassera innlegget under riktig fylke. Lar det seg ikkje plassera, vel gruppa 'Generelt'.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Steinar Olsen

heiekteskapet til Elling og Anna nr. 1 i 1882[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6756&idx_id=6756&uid=ny&idx_side=-299>LenkeKan den Johan Johansen som er forlover til dem være den som senere blir fosterfar til Aleksandra?Elling og hans foreldre i 1875 ft LenkeHer er vel Anna i 1865 ft. Lenkesønn nr 1 nr 9 i 1882 Lenkei 1900 ft Lenkesønn nr 2. Leonhard (nr 69 i 1884)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.