Gå til innhold
Arkivverket

[#77967] Oppsl. i b.bok for Tydal: Gudmund Oune (alias Gudmund Olsen Hilmo?)


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

I skiftet etter Erik Olsen Stuedal påbegynt 23/8-1773 er formynder for avdødes sønn Lars Eriksen 16 år FARBRODEREN Gudmund Ounet.I ministerialbok for Selbu finner jeg Gudmund Oune og Ingeborg Pedersdatter som foreldre til Ole døpt i mars 1757 og Peder døpt juldedag 1759.Jeg lurer om hans enke Ingeborg Pedersdatter og de to nevnte sønnene er å finne under Hilmo i 1801?LenkeI følge Tydalsboka hadde Erik Olsen Stuedal to brødre: Einar Olsen Løvøen og Jon Olsen Østby. I skiftet etter Jon Østby i 1760 er Gudmund Oune formynder for et av barna og Erik Stuedalen lagverge for enken Mali Thomasdatter, men her sier ingenting om slektskap til avdøde.Hva jeg ønsker å vite om Gudmund fra Tydalsboka:Når døde han?Sies det noe om hans opprinnelse?Hadde han flere barn enn Ole og Peder?Mvh Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Da fant jeg svaret på det første spørsmålet selv. Gudmund Olsen Hilmo døde 11/11-1791 77 år, jordpåkastelsen var 1. søndag etter Epiphania 1792.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.