Gå til innhold
Arkivverket

[#77973] Ole Christinius Olsen born 1 Jan. 1870 Stavanger, St. Petri Parish, Rogaland Cou


Gjest Myrna Berge
 Del

Recommended Posts

Gjest Myrna Berge

I would like to thank everyone who helped to find all the information on my family. It is greatly appreciated. Have been searching since August 2009 looking for the correct family and I would never have found certain pieces of the puzzle. SIncerely, Myrna Berge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June Pe

Jeg ser dere har funnet ut alt det jeg fant ut da jeg holdt på med disse menneskene.. på et eller annet vis kom jeg frem til at de var feil, men skal ikke si det for sikkert ettersom jeg ikke er spesielt erfaren innen dette. Det spiller ingen rolle heller ettersom jeg slettet alt jeg fant og tenkte å starte fra nytt. Jeg regner med jeg hadde kommet frem til denne konklusjonen igjen, altså disse menneskene dere har funnet.Jeg lurer heller på om det er noen som greier å finne ut noe om Ole Christinius Olsen? Noe annet enn dåp, konfirmasjon, den uekte sønnen Olaf og foreldre/forfedre..Det går rykter i familien om at han flyktet til Amerika. Har vært vanskelig å finne noe ut om dette. (jeg har ikke tatt kontakt med emigrantgreiene i stavanger.) Og som Myrna nevner er det et kors foran navnet hans i Olafs konfirmasjon i 1902. Akkurat det, indikasjon på at han er død, kan vel være en konklusjon de har tatt eller bare valgte å si eller noe i den duren.. Ingen i familien visste at Olaf var uekte, og trodde at Alvildes ektemann, som adopterte Olaf, var hans ekte far.Hvor sannsynlig er det at Olaf faktisk er adoptert av stefaren? Olaf bruker Olsen i konfirmasjon (1902) og vielse (1914), men før disse to hendelsene er han listet med navnet Svela i 1900-tellingen.. Eller er det en regel som sier at man må bruke fødenavnet i konfirmasjon/vielse..? Han har jo brukt Svela resten av livet..og alle etterslekt het/heter Svela såvidt jeg vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.