Gå til innhold
Arkivverket

[#77980] Peder Andersen Faleide (f.ca.1633) og familien hans


Gjest Knut Bryn
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Bryn

I 1701-tellingen for Innvik finner jeg Peder Andersen, 68 år, på ett av Faleide-brukene. Han er ført med hele 5 sønner: Anders (36 år) som var hjemme, Lars (27) som var utenlands, Nils (23) som arbeidet i Bergen, Rasmus (20) og Peder (13) som var hjemme på Faleide. LenkeOm Rasmus vet jeg litt mer. Han dro i 1709 til Årdal i Sogn og arbeidet på kobberverket der et års tid. Deretter dro han til Bergen der han ble utskrevet til krigstjeneste som matros. Jeg vet ikke om han overlevde krigstjenesten, men han levde i alle fall fortsatt i 1711.Er det noen som har opplysninger om denne familien? Hvor lenge levde Peder og hva het kona (konene) hans? Hvordan det gikk med disse 5 sønnene senere i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Eg sit her tilfeldigvis med bygdeboka for Innvik/Stryn, i samband med ei anna sak.Peder Andersson d. kring 80 år gamal 1712.Anders Pederson død kring 57 år gamal 1722, brukar frå 1709. Kone Anne Olsdtr. d. 95 år gamal 1770.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.