Gå til innhold
Arkivverket

[#77981] Min forsvunne onkel Einar Otto Evensen


Gjest Erik Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Evensen

Han er født i Vang 1895. Foreldre Even Nilsen og Josefine Hansdatter.Konf. i Vang 1910.Jobbet kort tid på Lund i Stange 1911.Så blir han borte.Mine spørsmål er: 1.Har han utvandret etter 1911? 2.Har han dødd mellom 1911 og 1920 Hans brors førstefødte blir døpt Einar Otto i 1919. 3.Hvis ikke,hvor ble han av,og når døde han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Einar Otto er født 29.juni, og det stemmer ikke med han som utvandra i innlegg 2Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vang i Vang, Ministerialbok nr. 19 (1886-1900), Fødte og døpte 1895, side 122. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4975&idx_id=4975&uid=ny&idx_side=-126>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Evensen

Takk for rask reaksjon Mette og Bjørg. Han som utvandret var født på Toten,så han er det ikke.Hvilket Bjørg har funnet ut. Men jeg tror på videre fremgang.men nå er det tid til å legge seg Hilsen Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Finner ikke han som utflyttet eller emigrert (hvis han het Einar (Otto) Evensen) Finner han ikke i census 1920/1930 USA. Mest sannsynlig er han død siden brorens barn får samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Evensen

Til Hans Myhre. Takk for svaret. Einar Ottos mor Josefine Hansdatter døde i 1912. Hans far Even Nilsen døde i 1928.Begge i vang. Hilsen E.Evensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Evensen

Til Hans Myhre. Takk for tipset.Jeg skal oppsøke Statsarkivet ved første anledning. Hilsen E.E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.