Gå til innhold
Arkivverket

[#77984] Hvor ble det av Erik Forss, hvem var han og hvor kom han fra


Gjest Tor Arne Lundquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Arne Lundquist

Jeg leter etter en person med navnet Erik Forss. Han levde på 1850 tallet men finnes ikke i folketellingen for 1865. Den 7.mai 1855 fikk han en datter med Karen Sophie Jensdatter i fra Ramnes i Vestfold. Datterens navn var Helle Andrea Eriksdatter. I kirkeboka for Ramnes er det oppgitt at faderens navn er Erik Forss og at han var svensk. Finnes det noe digitale arkiver over svenske innvandrere til Norge og Vestfold på denne tiden. Jeg har ikke noe føselsår eller opplysninger om hvor i Sverige Erik Forss kom i fra. Er det mulig å finne videre her? Mvh Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Arne Lundquist

Jeg har også sett at det står Erik Thorsen oppført som far ved konfirmasjonen, men i 1855 står det Erik Forss og at han er svenske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Arne Lundquist

Jeg har også sett at det står Erik Thorsen oppført som far ved konfirmasjonen, men i 1855 står det Erik Forss og at han er svenske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Arne Lundquist

HeiJeg har funnet flere aktuelle kandidater, og jeg har også søkt på familysearch.org og funnet Eric Forss som var født i 1818. Ble svenske innvandrere registrert på noen måte, eller reiste de fritt rundt i landet. Det kan jo bare ha vært en som var på en 'harry-tur'. Hva med kirkebøkenes oversikt over innflytting og utflytting? Kan det være noe å finne her?Mvh Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tor Arne Lundquist

HeiUnder min leting etter Erik Forss har jeg kommt frem til at han også hadde et mellomnavn : Johannesen eller Johannesson.Kan dette være den samme mannen som i flg oversikten over innflyttede i Våle 1859, heter Erik Johanneson f.14.01.1835?I FT 1865 for Våle finner jeg også en Erik Johannesen som er 33 år og født i Sverige. Kan dette være samme person?Har noen oversikt over svenk innvandring til Ramnes-Våle på 1800-tallet?Mvh Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Arne Lundquist

HeiUnder min leting etter Erik Forss har jeg kommt frem til at han også hadde et mellomnavn : Johannesen eller Johannesson.Kan dette være den samme mannen som i flg oversikten over innflyttede i Våle 1859, heter Erik Johanneson f.14.01.1835?I FT 1865 for Våle finner jeg også en Erik Johannesen som er 33 år og født i Sverige. Kan dette være samme person?Har noen oversikt over svenk innvandring til Ramnes-Våle på 1800-tallet?Mvh Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Arne Lundquist

HeiUnder min leting etter Erik Forss har jeg kommt frem til at han også hadde et mellomnavn : Johannesen eller Johannesson.Kan dette være den samme mannen som i flg oversikten over innflyttede i Våle 1859, heter Erik Johanneson f.14.01.1835?I FT 1865 for Våle finner jeg også en Erik Johannesen som er 33 år og født i Sverige. Kan dette være samme person?Har noen oversikt over svenk innvandring til Ramnes-Våle på 1800-tallet?Mvh Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.