Gå til innhold
Arkivverket

[#77992] Kornelius Lommøy Nilsen skal være født i Nesna, Nordland, Men kan ikke finne han


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg har lest gjennom kirkebøkene fra Nesna etter Kornelus Lomøy Nilsen som skal være født i 1886, men kan ikke finne han. Er der noen som kan hjelpe meg med å finne han?Jeg takker for all mulig hjelp!Med vennlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for det, Karin Moen! Ja, jeg fant også denne i Rødøy, Men min persom skal være født på Lommøya. Så langt som jeg vet så hørte den til Nesna?Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for det, Terje Rølvåg! Av etterkommerne så siert de at han skrev seg for Kornelis Lommøy Nilsen, men det er ulig at de tar feil?Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg så på skiftene for Nesna og finner ikke noen gård som heter Lomøy/Lommøy/Lomø osv. Lomøy er en øy i Nesna idag, muligens den har ligget under en annen kommune før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk for det! Når det gjelder Lomøy (Lommøy) så er det etterkommerne som sier det at han skrev seg for Kornelius Lommøy Nilsen. Jeg regnet derfor med at vedkommende hadde peiling. Jeg får ta ny kontakt med vedkommende. Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Her er dåpen til ovennevnte Kornelius kanskje det hjelper til å finne ut om det er samme mann som du søker?Kildeinformasjon: Nordland fylke, Rødøy i Rødøy, Ministerialbok nr. 841A12 (1878-1901), Fødte og døpte 1886, side 59. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6690&idx_id=6690&uid=ny&idx_side=-59>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei.Han Kornelius bodde nok på Lomøya - som tilhører Nesna. På sine eldre dager kom han og kona til Saura på Handnesøya der begge døde. Dattera Agnes f. 1934 står ikke blant barna, men hun var gift og det var de som bygde på Handnesøya. Heimen ble kalt Solvang.Av de andre barna var Magnus ugift og bodde sammen med foreldra. En av guttene, tror det var Olav, bodde på Geithus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei igjen.Glemte at Kornelius og Inga hadde sønnen Ottar. Han var vel litt eldre enn Agnes. Synes å huske han hadde Lampe navnet. Var nok etter farfar. Han ble gift med ei jente fra Handnesøya. De flyttet til Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

WoW! Her har det kommet mer. Jeg takker og bukker for det! Jeg har kontakt med familien på Geithus.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Jeg husker to gutter fra Geithus som var på besøk på Handnesøya om sommeren på 60-tallet. Tror den ene het Sture, men kommer ikke på navnet av den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Tor Mathisen. Du har nok rett i at han hette Sture. Hans etternavn er Nilsen. Det er hans slekt jeg holder på med. Du kan muligens si meg noe mer om familien?Med vennlig Hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Fra innlegg 3: Isak Andreas Jakobsen f. 1803 Oslien Tjøtta. Faren Jakob f. 1780, sønn av Amund Andersen Stokka og Sigrid Kristoffersdtr. Brøløs Tjøtta. Jakob var paa Oslien 1803 (g. 1802 Vevelstad), Hestøya indre Brønnøy 1807, og Fjelldalselv Velfjord i 1811-1819. Da i 1819 flyttet de til Dønnes. Han g. II 1844 Nesna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Innlegg 3 igjen. Marit Isaksdtr., mor til Isak Andreas Jakobsen (f. 1803) d. 1840 Torsvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.