Gå til innhold
Arkivverket

[#77994] Bull-Falk


Gjest Olav Revheim Martinussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Revheim Martinussen

Jeg leter etter etterkommerne til Sigwald Johannes Bull, født i Oslo 1860, og Ella Kristine Falk (Falch ?), født i Sogndal i 1864. Noen som vet noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Du finner mer om familien i boken 'Slekten Bull fra Trøndelag' av C.S.Schilbred, 1976, side 133 f.f......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Studentene fra 1910, utgitt 1935Georg Jacob Falck Bull, født i Sogn 10-9-1892 av foreldre generalmajor Karl Sigwald Johannes Bull (f. i Olso 30-6-1860) og Ella Kristine Falck (f. i Tromsø 2-9-1864). Min fars slekt er den trønderske slekt Bull. Gift 18-8-1920 i Elverum med Jeanette Møystad, f. 6-6-1895 i Elverum, datter av godseier Hans Møystad og Marthine, født Cappelen.Jeg fikk all min skoleutdannelse ved Vestheim skole i Oslo. Krigsskolen 1910-13, militære høiskole 1913-15, Hærens flyveskole 1917-18. Blev premierløitnant (i 4.div.inf.1913) i Hærens flyvevåben 1918. Har siden 1918 tilhørt hærens flyvevåben, hvor jeg blev kaptein 1925, og har ved siden herav, fra 1919 av vært innbeordret officer i Forsvarsdep. I 1931 blev jeg tillike kansellist ved den kgl. St.Olavs Orden.Jeg har vært iden heldige situasjon å kunne foreta adskillige reiser i utlandet, dels i privat formål, dels i studieøiemed. Bl.a. fikk jeg fransk militær flyveutdannelse i krigens år 1918 (ved mil. flyveskoler i Pau, Avord og Crotoy) og har ved to forskjellige anledninger, i 1929 og 1932, under ophold i Italia, tjenstgjort ved italienske militærflyveavdelinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Iflg. Hvem er hvem 1955 så døde Jeanette Møystad 19-1-1948 og Georg giftet seg på nytt 1949 med Signe With Staubo, f.30-9-1907.Studentene fra 1917, utgitt 1947:Caroline Elisabeth Johanne Møystad, husmor Elverum, f.15-1-1898 i Oslo, datter av general S.Bull f.30-6-1860, død 27-12-1936 og Ella Christine f. Falck.Gift 10-9-1918 med Diderich Cappelen Møystad, f.11-12-1890 i Elverum, sønn av godseier Hans Møystad, Elverum og Marthine Emmerentze, f. Cappelen.Her er nevnt 3 barn. Ta kontakt: c-scha@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Berit!! (6) Hvilken bok eller annet er det du henviser til? Lenken fungerer ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Rart for den virker for meg. Det er 'Norske slægter 1912 av Haagen Krog Steffens. Gi den litt tid til å åpne. Lenka fører vel til Nasjonalbiblioteket (NB) Prøver lenke til boka Lenke Sidenr. har jeg opplyst om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Jeg har endel etterkommere etter Karl Sigwald og Ella Kristine. Ta kontakt: soestuen@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.