Gå til innhold
Arkivverket

[#77996] Lars Gulleikson Tyssen, 1780-1863


Gjest Målfrid T. Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Målfrid T. Larsen

Søker min oldefars forfedre. Han giftet seg med Marta Askjellsdatter Aldal, f ? d. 1871, de bodde på Tyssen. Bygdebok for Evanger, Kan noen hjelpe med Lars foreldre ev besteforeldre ? Mvh Målfrid Tyssen Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid T. Larsen

Takk for hjelp. Ser at Lars og Torbjørg har samme farsnavn. Da går jeg ut fra at de er søsken, kanskje fra morens første ekteskap. Skal prøve å fine ekteskap mellom Anna og Gulleik. Takk igjen. Mvh Målfrid Tyssen Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

I innlegg 2 skrev jeg 'Lars og foreldrene'. Jeg skulle selvfølgelig skrevet ' mora og stefaren'.Her blir Lars' hjemmedåp stadfestet i kirken 'Dom. VII post Trinit.' (13. august 1780): 'Læst over Guleck Larsen og Anna Askildsdatter Rørbakkens HjemmeDøbte Søn nom. Lars.'Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Enkemand Gulich Larsen Rørbakken og Pigen Anna Askildsdatter Bolstad ble 'copulerede' Dom: 5ta post Trinit. 1777.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid T. Larsen

Ja, nå har jeg fått bistand til å spore opp min tippoldefar Gulich Larsen Rørbakken, som er foreldre til min oldefar Lars Gulleiksson. Men dette paret fin ner jeg ikke i bygdeboka. Jeg finner at hun kom fra Mæland, og at hun giftet seg med Gulleik, men ikke hvor de bodde. De må jo da ha fått i allefall 2 barn, Lars og Torbjørg, som hun tok med seg inn i sitt andre ekteskap i 1785. Men hvor kom Gullik eller Gulleik fra, og når var han født. Han må ha dødd før 1785. Akkurat det årstalet for d skal jeg finne ut av. Kanskje jeg ikke kommer lenger. Takk for hjelp. Mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.