Gå til innhold
Arkivverket

[#78005] Marte og Hans Håkenstadengen, døde på Raufoss?


Gjest Ole P. Gamme
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole P. Gamme

Marte Trondsdtr., f. 31.7.1867 gift med Hans Toresen Håkenstadengen f. 7.10.1860, begge født i Lunner, Hadeland. De bodde og arbeidet på Raufoss. De hadde ikke barn. Til ei gards og slektshistorie mangler jeg dødsdato for dem. Jeg antar de er gravlagt på Raufoss. Kan noen hjelpe? Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme

Hei Tor. Takk for det. Nå lærte jeg noe nytt i dag også. Var ikke klar over at dette var lagt ut. Hilsen Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Side: 265 Nr: 23 År: 1922 Kirke: AAS Dødsdato: 15.11.1922 Begravet dato: 25.11.1922 Dødsårsak: ULYKKESTILFELLE Legebesøk: JA Anmeldt: JA Merknader: DØDE DERVED AT EN MASKIN FALT OVER HAMRolle Sivilstand Stilling/ yrke Fornavn Etternavn Bosted Kjønn Født Fødested Begravet G. GÅRDSARB. HANS THORESEN RAUFOSS M 06.10.1860 LUNNERNoen feltnavn er utelatt hvis feltet er tomt.Avskrift ved Heljar Westlie. Korrektur ved Grethe Solhaug---------------------Ovenstående er fra www.slektshistorielaget.no Avskrift av V.Toten/Aas klokkerbokVet du når de flyttet til Raufoss, hvor de var ansatt og bodde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme

Hei Heljar, takk for det. Nei, jeg har ikke funnet ut når de flyttet fra Lunner, og heller ikke når de ble gift. Begge er ugifte i Lunner i 1900. Jeg finner de ikke som gifte i Jevnaker/Lunner. Det eneste familien vet er at de bodde på Raufoss. Nå fikk jeg ihvertfall litt om hvordan Hans døde. Jeg fant de også i de scannede kirkebøkene for V. Toten/Aas, og også dødsannonser i avisen 'Hadeland', men det var ikke flere opplysninger der. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.