Gå til innhold
Arkivverket

[#78007] Kråkstad Inger Marie olsdatter


Gjest Hilde Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Roos

Inger Marie Olsdatter giftet seg med Gagriel Anton Andreassen 26/3 1861 i Kråkstad. Han skal være født i Hobøl men hennes fødested står det Harestad men hvor er det? Mvh Hilde Roos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

T1usen takk for hjelpen. Var ikke sikker på om jeg hadde funnet riktige personer. Jeg har lett etter de da jeg tror de er foreldrene til Otilie Julie Gabrielsdatter men hun er født i Hobøl men da har nok de flyttet fordi hennes søsken er født i Kråkstad. Otilie Julie Gabrielsdatter født 4/4 1868 Høbøl,gift 15/11 1891 Kråkstad med Oscar Fredrik(olsen) Kristiansen født 3/3 1873 Kråkstad. Hun døde 1/11 1909 Kråkstad.Har forøvrig lett etter Oscar Fredrik Kristiansen etter hennes død men har ikke funnet han.Vet att han giftet seg om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Takk for hjelpen.Da har jeg nok funnet riktige personer. Da gjenstår det å spore opp Oscar Fredrik Kristiansen.Har prøvd på utflytte men har ikke funnet noe. Tror kanskje han bodde i Høland. Hans datter Dagmar Otilie Kristiansen giftet seg i Tune 1921. Hun er min bestemor.Mvn Hilde Roos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

Gabriels foreldre – Andreas Hansen og Helene Jacobsdatter - ble viet i Kråkstad i 1836 etter hans fødsel. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=14&filnamn=vi02121825&gardpostnr=171&personpostnr=1020&merk=1020#ovre>LenkeDer oppgis at farens far het Hans Hermansen og moras far Jacob Svenningsen. Andreas var 29 ¾ år og Helene 40.I 1801 lyses det i Spydberg til ekteskap for Hans Hermansen Prestegaarden og Gunild Amundsdatter Sannemplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Dette var morro. Da jeg ikke hadde funnet ut noe om Andreas Hansen så jeg hadde gitt opp men plutselig dukker det en del opplysninger som jeg kan jobbe videre med.Det er ikke lett å vite hvor man skal lete etter personer når det ikke er opplyst hvor de er født når de gifter seg. Tusen takk for opplysningene. Mvh Hilde Roos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.