Gå til innhold
Arkivverket

[#78008] Oppslag i Amerikanske kilder, noen som kan hjelpe?


Gjest Anders Rofstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Rofstad

Hei..er på utkikk etter opplysninger om ekteskap mellom Ulrik Moe (f Melhus, S-Tr. 25/4-1856) og noe jeg tror må være Anna Sesilia Andreasdatter (f Åsen, N-Tr. 27/09-1859)Ulrik reiste til usa i 1880. Anna må ha reist seiner, for hvis det er rett anna, så fikk hun en datter (Elen Sylvia Charlotte Axselsdt) i Åsen 1887.finner ulrik og anna tilbake i Norge i FT 1900;LenkeKan noen bekrefte at det er rett anna jeg har funnet, og at de giftet seg i USA...mvh Anders Rofstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Wisconsin Births, 1820-1907Name Birth Date County Reel Record Selma V Moe 6 Feb 1894 Buffalo 0054 001254-Dette stemmer med konfirmasjonen (innlegg 2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei..takk for hjelp så langt.. men finner dere eventuelt ekteskap mellom Ulrik og Anna, som kan bekrefte at det er Anna Sesilia Andreasdt. (som nevt i #1) som Ulrik gifter seg med? Går ut ifra at de gifter seg i USA. (har i allefall ikke funnet noe gifternål i hverken Melhus eller i Åsen...)mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

Hei Tordis... takkar... da har jeg noe å gå etter i hjemlige bøker... (går ut i fra at etternavnet hennes er relatert til en gård på hjemmebane.. :-))mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hvis du ser på konfirmasjonen til dattera som er født i USA står det at mora er Anna Hollum. Når hun gifter seg står det Wimum. Så det er nok noe feilskriving her. Tror det må være sammen personen.Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

Hei igjen Tordis...Hollum er den gården de bor på i Melhus, så det er nok derfor det er nevnt.. når det gjelder Wimum, så skal jeg sjekke om det kan ha noen samenheng med Åsen (Nord-trøndelag)føler fortsatt at jeg trenger mer konkluderende bevis på at den Anna jeg tror det er faktisk er rett anna.. :-) mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.