Gå til innhold
Arkivverket

[#78010] Legge til bilder til innlegg


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Mange innlegg legger ved bilder for å dokumentere sine spørsmål.Men i mange visninger er det normale oppslaget at bildet blir veldig stort og dermed blir også teksten veldig vid i format.Noen ganger er bildene ikke komplette og gir mye 'luft'. Et eksempel er '50895 Bilder av slekten'LenkeVi har et valg som sier 'Klikk for å sjå bildet i original størrelse' Burde det ikke være annerledes?Jeg vil tro at det ikke bare er mitt oppsett av Webleser som er feilstilt?At bildet så lå i innlegget lå i et format som gav en 'normal' skjermlesing og at ved å klikke på en tillegslink får opp originalbildets størrelse som en så selvstending (hver for seg) kan forstørre eller forminske etter behov??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Forslaget ditt ser fornuftig ut, Otto!En annen ting er at innlegg med flere bilder, tar uhorvelig lang tid å åpne. Av den grunn har jeg nå helt sluttet å åpne tråder, hvor jeg vet det finnes bilder.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det er sikkert mange programmer for bildebehandling, men syns resultatet blir brukbart med resize pictures, og bilder som bruker gjerne minste formatet med noen få kb inn i debatten og syns det funker bra, men vet at det finnes debatter hvor en gruer seg for å åpne pga. store bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Vart litt tull i 3, det skulle stå 'og bruker gjerne minste formatet med noen få kb inn i debatten'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.