Gå til innhold
Arkivverket

[#78024] Far til Magnhild?


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Magnhild ble født i Sponvigen i Østfold 24 Mai 1917,døpt 21 Okt.1917 og Konf:4 Des.1932.Hennes dåp fant jeg under BERG/BERG MINI.1902-1920,og Konf.i Halden.I Kirkeboka er det vanskelig å tyde alt,så jeg trenger litt hjelp.Magnhilds mor var Hilma Josefine Hansen,og hun giftet seg visstnok med Johan Olsen i Sponvigen,men når? Er int.i alle opplys.ang.familien.Håper noen kan hjelpe meg.På forhånd mange takk!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei. Klokkerboka er lettere å lese: Østfold fylke, Halden, Klokkerbok nr. 13 (1924-1939), Konfirmerte 1932, side 118. Permanent sidelenke: Lenke nr. 42. Det står at moren var ugift ved barnets fødsel og at barnefaren er ukjent. Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg forsøker å tyde Magnhilds dåp: Det kg. Justis- og politidept. _ av 19/9- 22 utferdiget bevilling for snekker Johan Olsen, Sponviken til adoptere Magnhild og -- derved bevilgede navneforandring.'Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen tusen takk for hjelp!!!!! Magnhild giftet seg Syversen i Halden på slutten av 40 tallet,begyn.av 50 tallet,men jeg har ikke funnet det.Visste ikke at hun hadde en halvbror,så tusen takk igjen!!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

For meg ser det ut til å stå at far er Ragnvald Sørensen f 1893 - navnet er 'overskrevet' ved adopsjonsinnførselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Helt til høyre står at RS ikke er far, men et annet navn er oppgitt. Det har vært en sak på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Kan det være Kristian Dahl som er far hennes tro? Fant en med det navnet i Sponvigen,født 1895. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei. Nei heller ikke han er barnefaren.. Her er et forsøk på tyding: 'Ved dom i skrivelse fra Idd og Marker sorenskriveri dat. 10/4 1918 in _ _ Steen Stenersen er Ragnvald Sørensen kjendt ikke at være far til barnet og heller ikke bidragspliktig til det. (Skrevet av _ _ _ den 10/2 19. - Ved Kristiania overretsdom av 8/9 19 er Kristian Dahl, der med bidrag i forslag av 12/7 1918 var utlagt som barnefar, blev han frikjendt som barnefar i Skrivelse fra Berg _ _ _ av 13/9 1919. Se adoptionen av 19/9 22.'Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

En korrigering: Rettsavgjørelsen frikjente ham for den tidligere avjørelsen om at han skulle være barnefar. Hva denne avgjørelsen bygget på, står jo ikke her.Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Har sendt en mail til Statsarkivet,så nå blir det spennende og høre hva de sier.Tusen takk igjen for all hjelp. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jan Samuel Halvorsen

Har fått svar fra Statsarkivet ang hvem som er far til Magnhild,og mye tyder på at det var Ragnvald Sørensen.Tusen hjertelig takk til alle dere som har hjulpet meg!!!Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.